Vraag over bitloos hoofdstel Walnut Bellis-Lily Barefoot

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vayo

Vraag over bitloos hoofdstel Walnut Bellis-Lily Barefoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 12:25

Hoi,

voor mijn shetlandermerrie van ongeveer 93 cm zoek ik een bitloos hoofdstel. Nu kwam ik uit op dit hoofdstel: http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Hoofd ... -Lily.html en dat zou haat moeten passen.

Alleen ben ik bang dat de release niet goed gaat werken doordat onze shetmerrie behoorlijk wat beharing heeft aan het hoofd, met name in het najaar en winter. Ik vroeg mij af of ik dit hoofdstel ook niet als sidepull kan gebruiken door de teugels aan de ringen aan de neusriem te bevestigen? Van de kruislingse keelriem waar eigenlijk de teugels aan komen, zou ik simpel een normale keelriem kunnen maken.

Nu baseer ik dit idee puur vanaf wat ik op het plaatje zie. Ik vroeg me af of er mensen zijn met dit hoofdstel en wat zij er van denken. En of ze ook problemen hebben met de release i.c.m. lange haren.

Of mochten er mensen zijn die een sidepull hoofdstel weten dat ook makkelijk in shetlandmaat te verkrijgen is (in normale prijsklasse), dan zou je me daar ook blij mee kunnen maken!

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 16:49

Ik heb dit hoofdstel ook,deze valt vrij groot voor mijn welsh a. Als sidepull gaat hij bij mijn pony niet werken, dan trek je de bakstukken bijna in zn ogen. De release werkt ook niet supergoed, gebruik dit hoofdstel dan ook alleen maar bij de hele kleine kinderen die net beginnen met rijden. Ik zou je aanraden verder te kijken naar een ander bitloos hoofdstel, ik kan je jammer genoeg geen tips geven over welke dan wel.

Vayo

Re: Vraag over bitloos hoofdstel Walnut Bellis-Lily Barefoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 17:03

Dank je wel voor je reactie! Ik heb het al vaker gehoord van de slechte release. Dan ga ik het risico niet nemen het te gaan gebruiken als sidepull. Het is geen heel duur hoofdstel, maar ik vind het zonde als het ongebruikt in de kast komt te hangen.
Dan maar weer op zoek naar een goede sidepull maat shetlander ;)

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 18:46

Dat gaat niet passen,..

Op mijn shet van 90 cm was het geen gezicht, veeel te groot. Zo ook voor mijn andere shet van 1 meter.
Hij was zelfs te groot voor mijn shet van 1,11 die kwa maat toch wel naar pony neigt

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 18:48

MisticRider schreef:
Dat gaat niet passen,..

Op mijn shet van 90 cm was het geen gezicht, veeel te groot. Zo ook voor mijn andere shet van 1 meter.
Hij was zelfs te groot voor mijn shet van 1,11 die kwa maat toch wel naar pony neigt

Oh, nee dat gaat zeker niet passen aangezien mijn merrie niet boven de 95 cm uit komt en niet echt een grof hoofd heeft. Pfff maar weer verder met mijn zoektocht. Jammer dat er zo weinig te krijgen is voor die kleintjes! Bedankt voor je reactie!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:02

Het is echt een pony-maatje inderdaad, GEEN Shet-maatje.

En inderdaad zijn de kruislingse hoofdstelletjes (van welk merk dan ook) sowieso niet zo'n goede match met dergelijke baard-apen :P

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 12:37

zou t ook niet doen, had dan wel de gewone leren versie, maar ook geen goede release.

Misschien is een touwhalster wel iets voor je shet?
of eens kijken op de website van drop en draf, geloof dat die veel shetspullen hebben.

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:26

Nee idd gaat het te groot zijn, en ik vind de release ook niet goed.

Whupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 19:24

Een vriendin van mij heeft dit hoofdstel ook, en hij paste net voor haar shetlander van 1m met een vrij groot hoofd. Ze heeft het wel anders gedaan, namelijk de kingekruiste koorden aan dezelfde kant erdoorheen gedaan. Dus als het links vastgemaakt is, dat touw door het linkerringetje. Het werkt best scherp in nu, maar het werkt bij haar erg goed.