CSO Anatomic gel front riser

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tumvum

CSO Anatomic gel front riser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 17:43

Hey bokkers,
Heeft iemand ervaring van de CSO Anatomic gel front riser? Omdat mijn zadel verder perfect ligt maar net wat te laag bij de schoft, wou ik er eerst een bontje met uitgesneden schoft onder leggen. Maar ik kwam deze ook tegen, kan er niet over vinden op het internet dus vraag ik het hier even.

Het gaat dus hierom:
http://www.divoza.com/collectie/paard/z ... riser.html

Groetjess :wave:

MarimaCarona

Re: CSO Anatomic gel front riser

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 17:45

deze versie heb ik niet maar heb de versie die onder het hele zadel ligt, ben er erg tevreden over, vangt de schokken ook goed op, heeft een anti slip werking en zitten allemaal gaatjes in dus het word er niet warm onder.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 18:14

Ik ben nooit zo'n voorstander van zulk soort dingen. Als het zadel teveel voorover ligt zou ik dit gewoon op laten lossen door de zadelmaker, dan weet je zeker dat het goed is :) .

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 22:01

Leonieke schreef:
Ik ben nooit zo'n voorstander van zulk soort dingen. Als het zadel teveel voorover ligt zou ik dit gewoon op laten lossen door de zadelmaker, dan weet je zeker dat het goed is :) .

Mja om nou gelijk je zadel telkens op te laten vullen of juist leeg te halen, wordt een duur grapje. Dit kan *tijdelijk* best een goede oplossing geven, vooral bij paarden met plots spiermindering of paarden die veel aangekomen of afgevallen zijn.

Tumvum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-12 11:34

Het is ook een tijdelijke oplossing, ben aan het sparen voor een nieuw zadel maar om hem dan al die tijd stil te laten staan kan ook niet.. Ik wil een zadel op maat maar hij is 4 jaar, heeft geen bespiering en is te mager. Dan kan ik over 2 maanden weer een nieuw zadel kopen, dit is dus maar tijdelijk (:.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 12:27

Tumvum schreef:
Het is ook een tijdelijke oplossing, ben aan het sparen voor een nieuw zadel maar om hem dan al die tijd stil te laten staan kan ook niet.. Ik wil een zadel op maat maar hij is 4 jaar, heeft geen bespiering en is te mager. Dan kan ik over 2 maanden weer een nieuw zadel kopen, dit is dus maar tijdelijk (:.

In dat geval is het natuurlijk anders :) .

Ik zou dan alleen wel eerder kijken naar een oplossing met schapenbont. Dit is namelijk het beste voor je paard. Bewezen is dat 100% origineel schapenbont de beste drukverdeling heeft en het meeste ademend vermogen. Ik weet alleen niet of er ook ongelijke onderleggers van bont zijn....

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 12:30

Ja hoor, mattes heeft bontjes met de mogelijk tot de toevoeging van shims. Werkt net zoals de prolite pad, maar dan dus met bont erbij. En ietsje duurder :=

mijn zadel is op het moment ook iets te ruim aan de voorkant, maar ik heb nog een korrektor liggen die voor dit soort situaties ideaal is.

Tumvum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 08:06

En gewoon een stoffen bontje met uitgesneden schoft? Die verhogen en passen zich toch aan aan het paard en het zadel?

Tumvum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 06:10

Ik heb er inmiddels een frontriser gelpad aangeschaft, mocht het niet werken ga ik voor een mattes bontje. Nu is mijn vraag of de pad tussen het dekje en zadel moet of direct op de rug? Ik denk dat de werking beter is op de rug maar werkt dit niet irriterend? En het zadel ligt wat te laag bij de schoft dus als ik het op de rug leg weet ik niet of het nog helpt.. ?

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 06:15

ik heb mijn hele pad tussen het dekje en zadel

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 07:33

Bij die geldingen zou ik het op het dekje leggen, dat is idd irriterend op de vacht zelf, lijkt me.

GelbrichDDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 13:24

Ik heb hem tussen het dekje en het zadel, ben er tot nu toe erg tevreden over.