Bruin of zwart zadel+hoofdstel fjord

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PrizTwir

Bruin of zwart zadel+hoofdstel fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 10:14

Hayhay,

Ik weet niet wat ik zal doen. Maandag komt een zadel passer bij mijn fjord.
Heb nu een JC saphir dressuurzadel zwart, maar deze past niet meer.
Ik wil natuurlijk zijn commentaar afwachten.

Als er wel een nieuw zadel moet komen, wat zal ik dan doen. Weer een zwart zadel
of een bruine? Ik vind zelf bruin erg mooi op een fjord en niet veel mensen hebben het.

Wat is zal ik doen??????

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 10:33

Persoonlijk houdt ik niet van bruin en vindt ik zwart mooier. Maar je moet doen wat je zelf wil en wat past. Ik zou gewoon even kijken misschien bevallen de bruintinten die de zadelmaker bij heeft je wel niet.

Nies_

Re: Bruin of zwart zadel+hoofdstel fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 10:54

Of je koopt gewoon 2 dressuurzadels.. O:) :D Het is beiden mooi, maar ik vind wel dat als je een bruin zadel hebt je de rest (laarzen, hoofdstel) dan ook bruin moet hebben en een zwart of grijs dekje vind ik er bv echt geen gezicht onder, zijn ook dingen om over na te denken. Bij zwart blijven is sowieso t goedkoopst, da's iets wat zeker is :))

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:24

Bruin is erg mooi op een fjord, dus als je een mooi nieuw zadel kunt krijgen in bruin deed ik dat ;)

Wel een bruin hoofdstel erbij , laarzen vind ik niet zo spannend, zijn ook genoeg mensen die alles zwart hebben en dan voor burine laarzen gaan ;)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:26

Bruin kan een Fjord erg goed staan hoor!
Vooral het wat donkere bruin :).
Vraag of je zadelmaker meerdere kleuren bruin heeft(als de zadels passen natuurlijk :+), en ga dan kijken wat m het beste staat!

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 12:22

Ja ik twijfel gewoon omdat ik dan ook nog eens een perfectionist ben die dan
rijjasje, laarzen en cap ook nog bruin wil en dat wil mij eerlijk gezegt een beetje duur.
En inderdaad er staat veel minder onder wat er al gezegt word.
Ik denk dat ik het gewoon bij zwart houd. Tenzij hij met iets heel
gaafs komt Hihi :=

LeenC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 12:55

Hopen dat je eerst en vooral een goedpassend zadel vindt (Fjorden zijn vaak niet de makkelijkste klanten op dat gebied) en dan pas zien of dit zadel überhaupt in verschillende kleuren verkrijgbaar is? ;)
Donkerbruin neigt van een afstandje al snel richting zwart en lichtbruin geeft gemakkelijker vlekken ivm sleet, regen, etc. Dus zou het persoonlijk houden bij één van de eerste twee, maar zoals gezegd: het moet vooral passen. :j

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 12:58

Ik vind chocoladebruin op een Fjord helemaal het einde, maar vooropgesteld moet natuurlijk wel dat het past en binnen je budget past. Je kan overwegen een Kentaur of een Wintec te nemen, die hebben een hele mooie kleur bruin(kunststof, dat wel) en zijn goed aan te passen.

Maaike_Indy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 13:06

Ik zou voor bruin gaan en dan langzaamaan de rest ook in het bruin bij elkaar sparen. Tuurlijk alles in een keer in bruin is wel mooier, maar hé, dan blijft er wat te wensen over en heb je gelijk al wat op je verlanglijstje voor sinterklaas :P

Luniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 13:48

Ik vind persoonlijk toch zwart mooier op een fjord. Daar passen ook vrijwel alle kleuren dekjes bij en je hebt meestal meer keuze in zwarte hoofdstellen. Maar misschien heeft je zadelmaker ook wel een hele mooie bruintint waar je voor valt. Ik denk dat als de zadels erop liggen je vast wel een keuze kunt maken!

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 14:20

galley schreef:
Ik vind chocoladebruin op een Fjord helemaal het einde, maar vooropgesteld moet natuurlijk wel dat het past en binnen je budget past. Je kan overwegen een Kentaur of een Wintec te nemen, die hebben een hele mooie kleur bruin(kunststof, dat wel) en zijn goed aan te passen.

Ja kunststof wil ik dus sws niet. Maar goed moet eerst kijken wat past en wat hij heeft. :)

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 16:12