bbp te dun, hoe oplossen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

bbp te dun, hoe oplossen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 15:04

Hoi,

Mijn barebackpad is wat te dun voor mijn paard, ik voel zijn wervels door de pad heen. Niet goed dus.
Hoe zou ik dat op kunnen lossen ? Ik heb er al een schapenvachtje onderliggen, dan is het nog te dun .....

Wie heeft er tips ?

groetjes,

Maris

Angela

Re: bbp te dun, hoe oplossen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 17:59

Ik zou het gewoon helemaal niet doen. Als je dat kunt voelen, dan liggen de wervels erg hoog. Ik zou die dan absoluut vrij willen hebben, en dus enkel met een zadel gaan rijden.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 18:14

Een pad van barefoot voor onder een boomlooszadel, met inlages. Heb ik ook onder mijn bbp, ik heb nu zelfs ruggegraat vrijheid!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 18:16

cynthiar schreef:
Een pad van barefoot voor onder een boomlooszadel, met inlages. Heb ik ook onder mijn bbp, ik heb nu zelfs ruggegraat vrijheid!

ha, ja zoiets had ik idd ook in gedachten.... dat werkt dus wel ? schuift het niet onderling ?

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 18:19

Als je paard een opliggende ruggengraat heeft is hij simpelweg niet geschikt om met barebackpad of boomloos zadel te rijden.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 18:20

Ik heb ook een bbp van barefoot en daar zitten ringetjes aan en daaraan kan ik de pad vastzetten, wel alleen aan de achterkant. Maar zo heb ik geen probleem met schuiven.
Na het rijden is zijn ruggegraat droog.
En je zit zelf nog zachter!
Welke bbp heb jij?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 09:55

s6801881 schreef:
Als je paard een opliggende ruggengraat heeft is hij simpelweg niet geschikt om met barebackpad of boomloos zadel te rijden.

Onzin :)

Als je maar zorgt voor een vrije ligging van de ruggengraat, d.m.v. kussens / inlages die dik genoeg zijn :)

OF je moet vinden dat je op een paard met opliggende ruggengraat helemaal niet moet rijden, maar deze vanaf de grond spieren op moet laten bouwen, dat is op zich ook niet zo'n gekke gedachte en zeker bij bvb. een jong paard dat nog geen spieren heeft opgebouwd, wel aan te raden. Maar een "normaal" zadel wel goed vinden en alleen een BBP of boomloosje uitsluiten dat is gewoon flauwekul :)

Schuiven: dat is echt een kwestie van proberen :j

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 09:57

Ik heb ook een Barefoot pad met inlages onder mijn bbp en kan het nergens vastzetten maar schuiven doet het niet!

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 22:44

Ik had hetzelfde probleem met mijn barebackpad. Heb er nu een HAF-pad onderliggen. Nu geen probleem meer met de ruggengraat, alleen lijkt het wel alsof ik nu op een Belg zit. Mijn paard is wel erg breed geworden met én bbp én Haf-pad. Ik gebruik het bbp daarom alleen voor stapoefeningen.