Cyruss_ schreef:Waarom laat je een goede zadelmaker niet gelijk ter plaatste komen met wat zadels?
Dan kun je gelijk passen, zitten en kijken wat voor jou en je paard het fijnste is.
Alle dingen die je nu opnoemt in dit topic ook gewoon voorstellen aan de zadelmaker, kan me niet voorstellen dat een goede zadelmaker niets in huis heeft voor je. Daarbij weet je dan zeker dat je geen 'rotzooi' koopt of voor onverwachte kosten komt te zitten.
Niet alle zadelmakers/zadelpassers hebben breedere zadels (denk ik), dus ik wil mij orrienteren wat de mogelijkheden zijn. Wat voor zadels zijn er voor toch wat breedere paarden. Veel zadels houden namelijk op bij boommaat 4/ 34. En ik weet niet of dat wel zo goed past.
Daarnaast staat er laatste vraag in mijn OP de vraag naar een goede zadelmaker.
Ik ben dus wel degelijk van plan een zadelmaker te laten komen, maar ben dus ook op zoek naar een goede zadelmaker die zadels heeft die aan mijn "eisenlijstje" voldoen.
Ik wil overigens een nieuw zadel of een hele goede tweedehands, maar dan wel gepast door een goede zadelmaker/passer.
Ik ga dus niet via boktmarkt of marktplaats op zoek. (daar staan uberhaupt weinig zadels op die aan mijn eisen voldoen)