Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

) voor mijn huidige paard, die heeft een erg gevoelig huidje en krijgt allemaal schuurplekken op het hoofd anders, dan is dit halster echt ideaal omdat ie ook aan de binnenkant 'gevoerd' is
terpentijn schreef:Ja was wel onhandige fout van verkoper, of misschien gewoon onvoorziene reactie van de merrie, die immers nog heel jong was, ze ging veel te hard achterwaarts de aflaadklep van de trailer af, schrok, kwam omhoog en BENG. Ik stond er bij en keek er naar, en schrok mij vriendelijk gezegd helemaal gek.
Er was niks stuk, maar ze had duidelijk wel daarna een bepaald niet goede herinnering aan deze onaangename ervaring op gedaan: gewoon een halster omdoen (over haar hoofd/oren) lukte ECHT niet, wel een jaar lang niet.
Ik merkte dat ook meteen met poetsen, rond haar oren en achter haar oren was een NO TOUCH ZONE.
Langzaam beter geworden, een jaar lang moest ik haar een halster omdoen door de zijgesp open te maken, en dan haar neus in de neuscirkel te laten steken met een hapje er bij, en dan voorzichtig de riem achter haar oren om vast te maken.
Meenemen aan de hand was ook redelijk lastig als je een gewoon halster om had gekregen. Zodra druk achter haar oren wilde ze staken, en steigeren.
Toen ik met de fleece halsters begon, merkte ik ogenblikkelijk verschil, en zo is het normaal geworden.
Ze is een type voor de zachtere. geleidelijke aanpak gebleken.
Die fleece halsters hoef ik echter niet bij mijn andere paard, de TANK Bonte Jaopie te proberen (dan kun je ze bij wijze beter van prikkeldraad hebben, hahaha), die davert met alles er door of weg. Of... dat WAS zo.
Hebben we ook kunnen normaliseren, maar dat is wel een paard dat zeg maar moet voelen dat-ie iets aan/om zijn hoofd heeft hangen, anders ben je ook nergens meer.
Ze zijn ook echt wel heel erg verschillend, Khavanna moet je gewoon EASY in de zin van heel rustig aanpakken, bij zo'n om wat voor reden dan ook gevoelig tiepje, vond ik de Fleece uitvoering halster een ware uitvinding.