equi theme fleece halster ervaringen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Spruitje56

equi theme fleece halster ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 20:27

hey
ik wil graag dit halster kopen
http://www.goruitersport.nl/images/deta ... fleece.jpg
ben er al vanaf me 16de dol op, maar vond hem altijd wat duur
wil hem kopen voor me eigen paard later!
nu wil ik graag jullie ervaring weten!
hoe lang blijft het fleece zacht?
en gaat hij lang mee?
brand los!!
gr hackny

lemanthia

Re: equi theme fleece halster ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 20:31

fijn halster, heb hem ook voor mijn pony gehad.

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 20:32

lemanthia schreef:
fijn halster, heb hem ook voor mijn pony gehad.

oke bedankt!
ik zie hem nietmeer in de divoza
weet jij toevallig of ze hem nog hebben?

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 20:48

wordt goed zoeken is een oude collectie.

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 20:49

hij is van hh en niet van equi theme ;)

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 21:07

ooh ok bedankt!

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:58

had hem ook, helaas vonden de andere paarden in de paddock het ook een lief zacht stofje, binnen enkele keren was er weinig fleece nog te vinden.

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 17:37

Luf_Midnight schreef:
had hem ook, helaas vonden de andere paarden in de paddock het ook een lief zacht stofje, binnen enkele keren was er weinig fleece nog te vinden.

ooh jammer!

joyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 17:49

ik heb hem bij agradi gekocht een blauwe en is heel mooi, wordt niet in de wei omgelaten, alleen met poetsen end. vind het jammer als hij kapot scheurt

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 09:56

Het is inderdaad een halster van Harry's Horse en niet van Equi-Theme. Equi-Theme heeft wel een vergelijkbaar model.

Wij gebruiken deze halsters als ze een uurtje op de overkant mogen grazen (staan normaal in een schaars stuk). Zijn prima halsters, lekker comfortabel. Eentje was alleen wel sneller kapot dan een gemiddeld halster, hiervan was de ring open gegaan.

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 11:39

bedankt voor alle reactie'S

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:50

Gaan idd naar mijn weten iets sneller kapot. Maar als jij er gewoon voorzichtig mee doet moet t geen probleem zijn!

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:53

Ik heb een ander merk halster van fleece. Die is na een half jaar ook gesneuveld, op de neus is al het fleece eraf getrokken. Halster is nog goed bruikbaar, omdat het omkleed was door het fleece. Er zit dus een gewoon halster nog onder. Maar het zijn erg fijne zacht halsters vind ik!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 12:03

Ik heb hem van BR gehad, erg fijn halster bleef ook goed heel en fijn zacht, verkleurde alleen op den duur wel.
Maar paard had hem ook altijd in weer en wind om buiten. Hij hangt nu werkloos in de schuur, laatste halster van mijn vorige paard... beetje sentimentele waarde :o

Wil nou weer zo'n halster halen of eventueel van een vergelijkbaar merk maar wel hetzelfde model (Pagony, Lami cell, HH, BR etc zijn zoveel verschillende :) ) voor mijn huidige paard, die heeft een erg gevoelig huidje en krijgt allemaal schuurplekken op het hoofd anders, dan is dit halster echt ideaal omdat ie ook aan de binnenkant 'gevoerd' is :)

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 14:15

Ok ja wil hem voor het poetsen gebruiken meer niet laat hem zeker niet om in de wei bedankt voor de reacties weer bokkers

Sillemie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 15:13

Ik heb hem ook omdat mijn vorig paardje altijd wondjes had van eender welk halster en van deze had hij die niet. Ik vond het een super goed halstertje, veel zachter dan een ander.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 15:19

Is een heel goed halster, maar niet om permanent in de weide/op stal om te laten. De stof is heel vriendelijk maar weinig slijtbestendig, zuigt zich buitenshuis ook snel zwaar vol met (regen)water.
Ik heb 'm gekocht voor mijn jonge merrie die totaal kriebel/nukkig/panisch werd van druk achter haar oren (is bij aflevering bij mij met 9 maanden leeftijd achterwaarts uit de trailer geklapt).

Deze halster verdroeg zij echter bij poetsen/vastzetten/hoefsmid zeer goed.

Inmiddels niet meer nodig, ze is nu 3 jaar, maar de halster heb en gebruik ik (incidenteel) nog steeds (o.a. bij de hoefsmid).

Whizzard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 15:23

Het is wel een fijn halster. Heb er twee van gehad, de ene was volgens mij van BR. Als ik het me goed herinner hebben ze op hypostore.nl ook een soortgelijk halster te koop. Mijn paard heeft het halster ook in de wei opgehad en de kwaliteit bleef goed, de stof werd natuurlijk wel wat faal daardoor.

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-12 19:03

Weer bedankt voor de goede reacties @terpetijn wat fijn voor jou en je paard dat hij zogoed bevallen is en fijn dat ze er geenproblemen mee heeft met halsters echt fijn

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 15:08

Ja was wel onhandige fout van verkoper, of misschien gewoon onvoorziene reactie van de merrie, die immers nog heel jong was, ze ging veel te hard achterwaarts de aflaadklep van de trailer af, schrok, kwam omhoog en BENG. Ik stond er bij en keek er naar, en schrok mij vriendelijk gezegd helemaal gek.

Er was niks stuk, maar ze had duidelijk wel daarna een bepaald niet goede herinnering aan deze onaangename ervaring op gedaan: gewoon een halster omdoen (over haar hoofd/oren) lukte ECHT niet, wel een jaar lang niet.
Ik merkte dat ook meteen met poetsen, rond haar oren en achter haar oren was een NO TOUCH ZONE.
Langzaam beter geworden, een jaar lang moest ik haar een halster omdoen door de zijgesp open te maken, en dan haar neus in de neuscirkel te laten steken met een hapje er bij, en dan voorzichtig de riem achter haar oren om vast te maken.
Meenemen aan de hand was ook redelijk lastig als je een gewoon halster om had gekregen. Zodra druk achter haar oren wilde ze staken, en steigeren.
Toen ik met de fleece halsters begon, merkte ik ogenblikkelijk verschil, en zo is het normaal geworden.
Ze is een type voor de zachtere. geleidelijke aanpak gebleken.

Die fleece halsters hoef ik echter niet bij mijn andere paard, de TANK Bonte Jaopie te proberen (dan kun je ze bij wijze beter van prikkeldraad hebben, hahaha), die davert met alles er door of weg. Of... dat WAS zo.
Hebben we ook kunnen normaliseren, maar dat is wel een paard dat zeg maar moet voelen dat-ie iets aan/om zijn hoofd heeft hangen, anders ben je ook nergens meer.

Ze zijn ook echt wel heel erg verschillend, Khavanna moet je gewoon EASY in de zin van heel rustig aanpakken, bij zo'n om wat voor reden dan ook gevoelig tiepje, vond ik de Fleece uitvoering halster een ware uitvinding.

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 16:12

terpentijn schreef:
Ja was wel onhandige fout van verkoper, of misschien gewoon onvoorziene reactie van de merrie, die immers nog heel jong was, ze ging veel te hard achterwaarts de aflaadklep van de trailer af, schrok, kwam omhoog en BENG. Ik stond er bij en keek er naar, en schrok mij vriendelijk gezegd helemaal gek.

Er was niks stuk, maar ze had duidelijk wel daarna een bepaald niet goede herinnering aan deze onaangename ervaring op gedaan: gewoon een halster omdoen (over haar hoofd/oren) lukte ECHT niet, wel een jaar lang niet.
Ik merkte dat ook meteen met poetsen, rond haar oren en achter haar oren was een NO TOUCH ZONE.
Langzaam beter geworden, een jaar lang moest ik haar een halster omdoen door de zijgesp open te maken, en dan haar neus in de neuscirkel te laten steken met een hapje er bij, en dan voorzichtig de riem achter haar oren om vast te maken.
Meenemen aan de hand was ook redelijk lastig als je een gewoon halster om had gekregen. Zodra druk achter haar oren wilde ze staken, en steigeren.
Toen ik met de fleece halsters begon, merkte ik ogenblikkelijk verschil, en zo is het normaal geworden.
Ze is een type voor de zachtere. geleidelijke aanpak gebleken.

Die fleece halsters hoef ik echter niet bij mijn andere paard, de TANK Bonte Jaopie te proberen (dan kun je ze bij wijze beter van prikkeldraad hebben, hahaha), die davert met alles er door of weg. Of... dat WAS zo.
Hebben we ook kunnen normaliseren, maar dat is wel een paard dat zeg maar moet voelen dat-ie iets aan/om zijn hoofd heeft hangen, anders ben je ook nergens meer.

Ze zijn ook echt wel heel erg verschillend, Khavanna moet je gewoon EASY in de zin van heel rustig aanpakken, bij zo'n om wat voor reden dan ook gevoelig tiepje, vond ik de Fleece uitvoering halster een ware uitvinding.

jeetje kan het begrijpen dat je zo schrikt!
heb je meschien een foto van haar?
fijn dat ze door dit halster weer inorde is