Dressuur met Dalmar eventer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CleovG

Dressuur met Dalmar eventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 12:15

Hallo,

Ik ben opzoek naar nieuwe beschermers. Mijn paard is redelijk lomp dus het moeten wel stevige dingen zijn die niet snel kapot gaan. Daarnaast wil ik zeer goede bescherming waarbij haar benen niet heel warm worden. Nou lijkt mij de Dalmer eventer wel wat voor haar. Hier zit ook een harde plaat aan de voorkant. Is dit vervelend met dressuuroefeningen? (lijkt me niet aangezien je met eventing ook zat moet draaien etc.)

Hoe bevallen deze beschermers verder? En zijn er misschien nog (betere) alternatieven?

gr

lotje5lotje

Re: Dressuur met Dalmar eventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 12:31

ik heb de Dalmar Racing, fijne beschermers, maar aan de korte kant. Ik heb ze ook bij grote paarden van 1.70 en hoger gebruikt. Ze zijn heel licht en makkelijk om te doen met maar 1 grote flap met klittenband.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 15:09

Ik heb de dalmar eventers gehad, en ze belemmeren zeker niet in de beweging en vond het mooie beschermers,
helaas doordat de voorbeenbeschermers dus met 1 flap bevestigt moeten worden, kon ik ze niet goed 'aantrekken' (zit geen elastiek in hoor, dus niks afknellen voor de bokkers die nu al denken), en bij mijn paard met smalle beentjes zakten ze toen af in de waterbak. Verder bleven ze wel super zitten. :j

Voor dressuur lijken me deze evntingbeschermers ook erg fijn, is de kogel iets mooier beschermd ook aan de zijkant wbt zijgangen ed.
http://www.eventingshop.be/catalog/imag ... sfront.jpg

Plus iets goedkoper, is altijd leuk meegenomen.
http://www.eventingshop.be/catalog/prod ... cts_id=265

Massette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 15:15

Ik heb zelf ook al aan de Dalmar eventers gedacht voor mijn dressuurpaard maar wat ik me dan afvraag is of de benen ook werkelijk koeler zijn na het werk dan bij gewone peesbeschermers?

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 15:31

MelanieB schreef:
Ik heb de dalmar eventers gehad, en ze belemmeren zeker niet in de beweging en vond het mooie beschermers,
helaas doordat de voorbeenbeschermers dus met 1 flap bevestigt moeten worden, kon ik ze niet goed 'aantrekken' (zit geen elastiek in hoor, dus niks afknellen voor de bokkers die nu al denken), en bij mijn paard met smalle beentjes zakten ze toen af in de waterbak. Verder bleven ze wel super zitten. :j

Voor dressuur lijken me deze evntingbeschermers ook erg fijn, is de kogel iets mooier beschermd ook aan de zijkant wbt zijgangen ed.
http://www.eventingshop.be/catalog/imag ... sfront.jpg

Plus iets goedkoper, is altijd leuk meegenomen.
http://www.eventingshop.be/catalog/prod ... cts_id=265

Zijn de dalmar eventer wel hard aan binnenkant? Dus niet alleen de achterkant maar ook de zijkant van de pezen?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 15:33

Nee niet echt aan zijkant, of naja, gewoon netjes hard, maar geen harde plaat ofzo hoor.
Je zou canter hier op bokt kunnen pben, zij is van canter-equipment en die kan je daar wel goed mee helpen/eventueel foto's ed maken :j

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 15:35

Ik heb ze net besteld, wil ze graag deze week hebben. Ben benieuwd, als het niks is stuur ik ze weer terug. Maar ik neem aan dat ze wel optimaal beschermen, want het lijkt me dat eventing toch wel het meest blessure gevoelig is...