Stijgbeugel riemen te dik, dunnere ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Patsii

Stijgbeugel riemen te dik, dunnere ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-12 15:12

Hallo allemaal.

Ik heb een prestige joy jumper springzadel (bruin). Ik heb hier antilope stijgbeugelriemen (bruin) bijgekregen maar deze zijn veel te dik. Omdat ik aan mijn springzadel mijn stijgbeugel hoogte vaak aanpas zijn ze helemaal stuk gegaan. Ik ben dus op zoek naar stijgbeugelriemen die dunner zijn. Ik heb de stijgbeugelriemen van prestige zelf al eens bekeken maar deze zijn ook te dik :(. Kan iemand mij helpen om geschikte stijgbeugel riemen te vinden? Liefst bruin en geen die uitrekken want dat doen de antilope stijgbeugelriemen ook :).

Alvast bedankt!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 15:15

TAO --> HAR

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 18:56

Ik heb stijgbeugelriemen van Kieffer, die zijn mooi plat en vast ook in het bruin te krijgen. Ze zijn bij mij na 4 jaar intensief gebruik niet uitgerekt.

Patsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-12 19:32

_Dune_ schreef:
Ik heb stijgbeugelriemen van Kieffer, die zijn mooi plat en vast ook in het bruin te krijgen. Ze zijn bij mij na 4 jaar intensief gebruik niet uitgerekt.

Dankje, ga ik eens bekijken dan!

tamary

Re: Stijgbeugel riemen te dik, dunnere ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 19:47

Zijn de enkele beugelriemen van wintec iets?

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 19:54

ik heb bruine kunstof riemen van kieffer, zijn ook mooi dun en blijven netjes :)

Patsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-12 20:23

tamary schreef:

Bedoel je voor mij? Want daar heb ik ook aan gedacht maar ik denk niet dat dat systeem ideaal is om mee te springen.

Patsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-12 20:24

SharonIndezz schreef:
ik heb bruine kunstof riemen van kieffer, zijn ook mooi dun en blijven netjes :)

Toevallig ook om te springen? :)

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 20:33

nee dat niet..

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 11:46

Ik heb aan mn bruine dressuurzadel wintec pro webbers, vind die veel fijner als mn stubben en kieffer met nylon verstvigde riemen.. Zou niet weten waarom je er niet mee zou kunnen springen?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 11:52

Stijbeugelriemen rekken altijd wel iets. Dat kun je niet voorkomen. Ja, door ze niet te gebruiken.

Patsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 13:16

FriesWytske schreef:
Stijbeugelriemen rekken altijd wel iets. Dat kun je niet voorkomen. Ja, door ze niet te gebruiken.

Ik weet wel dat ze iets kunnen rekken maar die van mij zijn ondertussen al zover gerekt dat ze 1,5 gaatje verschillen :)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 18:51

Ik heb altijd geleerd dat je elke maand je stijgbeugelriemen omwisseld hierom. Het verschil komt nl door enkel links opstijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 19:00

Ik heb de kunstof riemen van kieffer! super fijn, en rekken niet uit. (ik gebruik ze aan mijn springzadel)

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 19:04

Patsii schreef:
tamary schreef:

Bedoel je voor mij? Want daar heb ik ook aan gedacht maar ik denk niet dat dat systeem ideaal is om mee te springen.

Waarom is dat niet ideaal om mee te springen? Wij hebben ze ook, al vind ik ze niet zo mooi (zien er goedkoop uit, houd meer van gestikt leer) maar ze zijn wel super handig in gebruik. Rekken niet, gaan nu al een aantal jaar mee.

Patsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 19:25

[/quote]

Bedoel je voor mij? Want daar heb ik ook aan gedacht maar ik denk niet dat dat systeem ideaal is om mee te springen.[/quote]
Waarom is dat niet ideaal om mee te springen? Wij hebben ze ook, al vind ik ze niet zo mooi (zien er goedkoop uit, houd meer van gestikt leer) maar ze zijn wel super handig in gebruik. Rekken niet, gaan nu al een aantal jaar mee.[/quote]

Je bedoelt toch http://www.google.be/imgres?q=wintec+be ... 2,s:0,i:76 dit systeem he? De enige bruine die ik vond waren niet zo als die van wintec maar dunner met een leren lapje aan 1 kant voor de mooiheid. Ik heb er gewoon schrik voor dat die doorscheuren als die dunner zijn .

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 21:40

Wij hebben deze, zijn echt heel sterk. Doe er alles mee. Springen, dressuur en voorheen stevige strandritten. Nooit problemen mee gehad.
Afbeelding

Patsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 15:35

Lizz schreef:
Wij hebben deze, zijn echt heel sterk. Doe er alles mee. Springen, dressuur en voorheen stevige strandritten. Nooit problemen mee gehad.
[ Afbeelding ]

Van welk merk zijn ze? Want ik had schrik dat dat leer zou scheuren met dat ijzeren haakje om u hoogte te verstellen. Wel leuk dat je het tegendeel hebt bevestigt. Dit opent een nieuw soort beugelriemen om te bekijken ;).

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 10:40

Dit zijn wintec webbers. Dat haakje zit niet in leer, maar in nylon en er zit een neplederen laagje overheen.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 10:48

Let wel op bij de wintec webbers dat die dus niet, of iig niet gemakkelijk van uit het zadel te verstellen zijn.
Weet niet of je dat wilt? Anders heeft Wintec ook nog 'normale' kunststof riemen.

Wat ik doe is inderdaad af en toe van kant wisselen met de riemen, of regelmatig aan de rechterkant opstijgen.

Patsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-12 10:55

Lizz schreef:
Dit zijn wintec webbers. Dat haakje zit niet in leer, maar in nylon en er zit een neplederen laagje overheen.

Oke, bedankt!

Patsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-12 10:56

Safiera schreef:
Let wel op bij de wintec webbers dat die dus niet, of iig niet gemakkelijk van uit het zadel te verstellen zijn.
Weet niet of je dat wilt? Anders heeft Wintec ook nog 'normale' kunststof riemen.

Wat ik doe is inderdaad af en toe van kant wisselen met de riemen, of regelmatig aan de rechterkant opstijgen.

Oke, mersie. En ik stap ook af en toe eens rechts op :). Ben wat lui om ze te verwisselen ;) .