Vliegenuitrijdeken met VAMOOSE

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Otte001

Vliegenuitrijdeken met VAMOOSE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 22:18

Omdat het in de zomer bij ons een dazenparadijs is, wil ik een vliegenuitrijdeken kopen.

Zijn er mensen die ervaring hebben met een vliegenuitrijdeken dat behandeld is met een speciaal produkt zoals bijv de RHambo FLyrider met Vamoose?

Is dit echt veel beter of maw is het de dubbele prijs van een gewoon vliegenuitrijdeken waard?

alvast dank,

Otte001

Re: Vliegenuitrijdeken met VAMOOSE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-12 18:36

Niemand ervaring met een dergelijk deken?

HorsewareJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 23:25

Met het risico dat je weinig waarde hecht aan mijn mening gezien ik deze vliegenuitrijdeken o.a. zelf verkoop: ik gebruik hem voor mijn eigen paarden en ben er super tevreden over. Oke, je betaalt er wat voor, maar de pasvorm is erg goed, de deken gaat nergens knellen of strattrekken (wat je vaak bij goedkopere dekens wel ziet) en door de vamoose blijven veel beesten op afstand. Vooral voor mijn zenuwpees die totaal niet tegen dazen kan is het echt een uitkomst.

De Amigo variant van Horseware en de Bucas variant zijn ook fijn en zijn wat goedkoper (vooral de Amigo), maar dit zie je ook terug in de kwaliteit.

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 18:15

Ik heb deze:

http://www.paardendrogist.nl/product/11 ... sourceid=0

Werkt het echt beter, ik zou je het niet kunnen zeggen. Ik wilde het ook uitproberen en omdat ik ook deze heb:

http://www.paardendrogist.nl/product/11 ... sourceid=0

maar daar kan de hals niet van af.

Voordeel van de eerste is dat de hals er af kan en hij is net iets langer, dat is wel prettig maar ik merk bij de paarden geen verschil met vliegen/ dazen.
Maar nou moet ik zeggen dat ik een vliegenval heb en daardoor is het meest ongedierte ook al verdwenen.

Voordeel van de tweede is dat de stof iets minder dik is.

Otte001

Re: Vliegenuitrijdeken met VAMOOSE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 17:46

thanx horseware, geloof je wel hoor!
odeale: dit zijn geen uitrijdekens ;)
hij is besteld...

Otte001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 21:48

De zomer is voorbij en ik heb veelvuldig gebruik gemaakt van de Vamoose uitrijvliegendken. Er zaten minder dazen op dan op een gewoon vliegendeken. Ik spoot wel de benen en buik van mijn paard nog in. Ik ben blij dat ik hem heb maar eerlijk is eerlijk: ik weet niet of het prijsverschil de moeite waard is.

Kaunos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 21:00

Van de zomer heb ik eerst een rambo flyrider gekocht voor mijn jonge paard omdat deze echt veel last van de dazen had. Omdat deze zo goed beviel heb ik voor mijn andere paard die veel minder last had nog een amigo fly rider gekocht. Beide dekens bevallen goed, maar ik verwacht dat de rambo aanmerkelijk langer meegaat omdat het materiaal gewoon veel steviger is. Dus vanuit dat perspectief zou ik een volgende keer toch een rambo kiezen en verwacht dat dat uiteindelijk ook de goedkoopste keuze is op de lange termijn, gewooneeg omdat hij veel langer meegaat.
Of de speciale Vamoose behandeling echt iets uitmaakt durf ik niet te zeggen, ik heb nog wel een enkele daas gezien die op de deken ging zitten, maar het paard had zo goed als geen last meer van de beesten.