ervaring (neopreen) transportbeschermers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jade

ervaring (neopreen) transportbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 22:13

ik ben aan het rondkijken naar nieuwe transportbeschermers, en zie het lage neopreen model met losse onderlappen steeds vaker terug. Voorheen heb ik hoge beschermers gehad, van eskadron, nepbont gevoerd. paard vond dat niet prettig, nadat we zelf badstof over het nepbont heen hebben gestikt stond hij een stuk rustiger, vermoeden is daarom dat het nepbont jeukte en/of erg warm werd.
Mede daarom de interesse in het neopreen idee met onderlappen, maar, wordt dat niet erg warm? valt het wel mooi over de kroonrand? zijn er mensen die ervaring hebben met die transportbeschermers?
tevens geinteresseerd in ervaringen met andere transportbeschermers :)

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 07:58

Ik heb die HH neopreen beschermers met onderlappen een poos gehad. Makkelijk om te doen, in principe bevielen ze goed en bleven ook goed zitten. Alleen mest mijn paard erg veel op de trailer en werkte dat niet echt lekker omdat die dingen dan telkens in de wasmachine moesten. Heb nu alleen z'n beenbeschermset zoals onder het rijden om en dat gaat ook prima, kan eenvoudig onder de kraan.

QueenE

Re: ervaring (neopreen) transportbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 13:11

Ik heb ook zulke transportbeschermers en vind ze erg fijn, heel makkelijk in gebruik, je hebt ze zomaar om en af. Ik vind het juist heel fijn dat ze makkelijk in de wasmachine kunnen en evt. alleen de onderlappen in de wasmachine kunnen. Ik heb ze zo zitten dat ze bijna de grond raken dus komt ook over de kroonrand.