tsja,wat vind je grof? Ik heb een academische kaptoom...inderdaad met ketting in de neusriem,maar wel met heel zacht leder omwikkeld. Hij ligt stil en ik vind hem niet grof en stug,maar juist 'soepel'en direct.
Ik werk met een Marjoman Vienna (Weens kaptoom zonder ijzer). Marjoman gebruikt heel soepel leer en wat van uitstekende kwaliteit is. Gekocht bij een Duitse shop, als je googled op Marjoman Vienna kom je hem wel tegen. Is wel ietsjes boven je budget.
Met grof bedoel ik eigelijk zo'n model als de meeste nylon kaptomen zijn. Hele dikke neusriem. Ik denk gewoon een standaard.
Hebben jullie ook een link van welke jullie hebben?
HippoLogic
Geplaatst: 11-06-12 05:49
Deze heb ik:
Marjoman "Vienna" Er zitten drie ringen op de neusriem. En je kunt evt nog met extra riempjes een bit er aan maken, zie de ringen onderaan de bakstukken.
Heb indd bij die onderste 2 ook gekeken. bij de klassieke ruiter heb ik een mail gestuurd want als ik kaptoom en teugels wil dan is de kleur niet echt duidelijk.
Ik ga een biothane kaptoom bestellen bij Goedhard. Nu twijfel ik alleen nog om er een frontriem te laten opzetten of niet.
Wat zijn de ervaringen met academische kaptomen zonder frontriem? Liggen deze stabiel genoeg op het hoofd bij het longeren (met bijzet)? Of is een frontriem erbij beter?
Carmy81
Geplaatst: 18-06-12 15:27
Ik heb deze hij is van Bitloosrijden.nl
Spaande kaptoom. Hele goede kwaliteit en genoeg ringen om teugels etc te bevestigen