Alternatieven halfpad boomloos?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maeve

Alternatieven halfpad boomloos?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 12:33

Dag beste Bokkers!

Ik kon zo snel geen ander topic vinden dat antwoord kon geven op mijn vragen, daarom maak ik er nu zelf maar 1 :D
Ik heb sinds 2 jaar een Barefoot Cheyenne maat 2, met daaronder bijbehorend Barefoot dekje. Nu ben ik daar eigenlijk wel een beetje op uitgekeken, en beginnen de hippe dekjes in de ruitersportzaak (en onder het zadel van stalgenootjes) toch wel naar me te knipogen... kortom, ik wil iets nieuws!

Nu wil het geval dat er onder dit boomloze zadel een pad met inlages MOET. Om toch je eigen dekjes te kunnen blijven gebruiken, is er het zogenaamde halfpad ontworpen. Echter, deze is mij een tikkeltje te duur :o, vandaar dat ik dus zoek naar alternatieven.
Ik kom op internet en in ruitersportzaken vaak soortgelijke ''halfpads'' tegen. Zo is er het Prolitepad met inlages en ruggegraatvrijheid, een pad van Kieffer dat je kunt oppompen... en nog veel meer. Deze zijn allemaal voor gebruik tussen dekje en zadel.
Echter, als ik in de winkel om advies vraag, weten ze vaak niet of deze pads ook in combinatie met het boomloze zadel gebruikt kunnen worden. Ik wil niet achteruit gaan op ruggegraatvrijheid en drukverdeling, en wil dit vooraf zeker weten!!!!!

Kan een Bokker mij advies geven? Alvast bedankt!!

Maeve

Re: Alternatieven halfpad boomloos?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 14:23

Niemand??