Zadel probleem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

R00s

Zadel probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 10:56

hoi!

Ja weer een topic van mij kwam er te laat achter om dit er nog bij te zetten :P

Zoals vele bokkers heb ik ook problemen met mijn huidige zadel van mijn bijrijdpony, hij zit te strak op de schouders (hij drukt). Maar ik denk dat vele mensen het probleem van mij kennen, de eigenaar geeft er niet zoveel om en die betaalt niet mee aan een nieuw zadel en ik met mijn arme studenten loontje kan me geen zadel van 400/500 veroorloven hoe graag ik dat ook zal willen. En ook een zadelmaker uit de buurt laten komen gaat al boven mijn budget. En begrijp me niet verkeerd, ik wil het beste voor de pony.

Nou was ik internet een beetje aan het afzoeken en daar vind ik zadels van rond de 250 euro, een wintec met verwisselbareboom, en nog iets wat daar op lijkt weet even de naam er niet meer van. Maar zijn dit goede zadels voor een recreatieve ruiter? En hoe werkt een verwisselbare boom en hoe kan ik nou de maat voor mijn pony bepalen als ik hem zegmaar bij de divoza haal?
En iemad ervaring met dit zadel: http://www.divoza.com/collectie/overig/ ... zadel.html

Alsvast bedankt!

Groetjes Roosmarijn!

upendo

Re: Zadel probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 10:57

Een baseline zadel zou ik niet zo snel nemen, ga dan liever voor een bewezen merk zoals de Wintec.

Wintecs zijn fijne zadeltjes, vooral de nieuwe modellen en de Isabell werth zijn erg fijn. :)
Je hebt van Wintec zogenaamde boommeters, ik geloof voor 30 euro, dan kan je de boommaat opmeten. :)

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 11:00

Ok dankjewel, ik probeer een beetje ervaringen te zoeken bij andere mensen vandaar :)
Ok maar bij sommige zadels staat dat er een verwisselbare boom in zit, weet jij precies hoe dit werkt en hoe je dit kunt wisselen?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 11:01

Ook zadels met verwisselbare boom passen niet altijd!
Dus staar je niet blind op het kunnen wisselen van een boom, de rest moet ook passen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 11:02

Haha, daar is bokt voor! :)

Ja, ik heb zelf ook een wintec zadel liggen met zo'n briefje erbij! :)
Ik kan het briefje evt wel naar je opsturen, dan kan je je ook een beetje inlezen? :)

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 11:05

@sjolvir
Ja dat is natuurlijk zo maar met een verwisselbare boom lijkt mij dat je toch net iets meer kan aanpassen dan een helemaal standaard zadel.

@upendo
Als je dat zou willen doen, graag! :)

jenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 12:08

ik heb een kunststof daslo dressuurzadel liggen 17,5 inch met 4 verwisselbare gullits erbij van smal tot extra wijd,is een erg fijn zadel licht zadel en het systeem is erg makkelijk, de bomen zijn zo verwisseld. Ook heeft hetz adel een terug gesneden kamer,dus schoft ligt ook mooi vrij. ik vraag er € 175 voor en er is maar een paar keer mee gereden.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 12:11

Ook een wintec pastte op mijn paardje niet, behalve het kopijzer kun je niet veel aanpassen, en ook dan heb je een zadelmaker nodig die het voor je nakijkt.
Bij mij brugde het zadel namelijk en dat had ik zelf niet gezien

Linda8309

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 12:11

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 12:15

Vergis je niet in hoe duur/goedkoop het is om een zadelmaker te laten komen.
Mijn zadelmaker (en dat is écht geen prutser) doet voor 25 euro (+reiskosten) een zadel APK, waarbij het alles nakijkt en advies geeft over of je zadel nog aan te passen is, of dat je naar wat anders moet kijken, en waarnaar dan.
Ga er dus niet per definitie van uit dat een zadelmaker laten komen te duur is, maar bel er gewoon eens een paar op :)

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 14:41

@lynn_nikita
Ok bedankt voor het advies!

@linda
Ik heb toch liever een gewoon veelzeidigheidzadel, in ieder geval bedankt!

@blijheid
Ok maar zegmaar de betere zadelmakers die ik gebeld hebt vragen al 50 euro voorrij kosten en dan maar tot een beperkt aantal kilometers en dan hebben ze zog niet eens iets gepast en heb ik ook nog geen zadel en dan word het al gauw een duur geintje voor mij :)

Mensen die trouwens goede zadelmakers in de omg van doetinchem weten, ik hoor het graag!

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 16:00

De Olde Hietmoat in Zelhem is goed.