Weet niet of hier al een topic over is, heb gezocht maar kon niks vinden.
Het zadel (Kentaur) wat mijn verzorgpaard heeft is te groot voor mij, het is een 18 inch en ik heb voor mezelf een 17,5 nodig. Nu zit ik nogal te schuiven in het zadel wat ook niet fijn voor het paard is. Tevens is het zadel ook erg hard, als ik gereden heb heb ik eigenlijk altijd last van mijn 'zitbotjes', die voelen dan gewoon beurs aan.
Nu dacht ik is het misschien een oplossing om een seatsaver te gebruiken, dat ik beter op het zadel kan blijven zitten en het zachter voelt. Ook heb ik een slechte rug en is het daar misschien ook wel fijn voor.
Ik heb op mijn vorige bijrijdpaardje altijd met een wollen seatsaver gereden, volgens mij van Mattes. Vond het erg fijn rijden, had nooit meer last van mijn zitbotjes zoals jij beschrijft in je OP, en ik bleef ook een stuk stabieler zitten. Die van agradi ken ik niet, of heb ik iig nog nooit mee gereden.
een bontje of iets op het zadel kan eigenlijk nooit kwaad, in elk geval voor je paard niet. Ik denk dat het voor jou wel een goed ding is. De zit van het zadel wordt wat kleiner, en het zit een heel stuk zachter.
Een vriendin van mij rijdt er altijd mee, ook vaak in de zomer omdat ze last heeft van haar rug, maar nooit gehoord dat een bontje te warm is in de zomer.
petitparis
Geplaatst: 06-06-12 12:41
ik denk persoonlijk dat een bontje fijner is dan zo'n gel. wol ademt en is bedoeld om warmte vast te houden tot 38°C dacht ik (lichaamstemperatuur van een schaap). Gel ademt niet en kan naar mijn gevoel veel meer warmte absorberen. Krijg je denk ik een zweetkont van
LittleRose
Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-12 12:44
Bedoelde inderaad voor mezelf, wil geen zweetkont krijgen nee !
Maar als ik het zo van jullie hoor lijkt het me best fijn. Denk dat ik maar is op marktplaats ga snuffelen om het is te proberen.