Mexicaanse neusriem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Calente

Mexicaanse neusriem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 13:56

Hoi!

Ik had een vraagje, mijn paard heeft de laatste tijd veel wondjes en schuurplekjes op de plek waar de (gecombineerde) neusriem zit.
Kan dit minder worden met een mexicaanse neusriem/veranderd dat met een mexicaanse neusriem? En zo ja, wat is jullie mening hierover?

Groetjes!

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 13:58

Een mexicaanse neusriem is niet zomaar die je even omdoet het heeft
een functie het werkt harder in dan een gecombineerde neusriem. Kan je dan niet voor
even het neusriem er afhalen?

Calente

Re: Mexicaanse neusriem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 14:01

Wat is dan precies de functie van de mexicaanse neusriem?

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 14:05

werkt scherp in als de pony zijn/haar mond open doet. maar heel precies weet ik het ook niet.
maar de neusriem eraf halen zal ik ook niet doen... zet dan alleen maar druk op de mond.

loveruby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 14:08

Mhh, ik rijd met mijn pony met mexicaanse neusriem en soms ook met gecombineerde neusriem, ze reageert er niet anders op. Dus volgensmij verschilt dat gewoon heel erg per paard. Het zou misschien de oplossing kunnen zijn als de mexicaanse neusriem niet op die plekken ligt waar het met de gecombineerde neusriem wel schuurt.

Maar je moet wel opletten want het kan dus scherper inwerken, en ik weet niet hoe jou paard daarop reageert. Dit kan je misschien beter overleggen met een deskundige ;)

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 14:11

kan je er geen bontje omheen doen? hiel altijd toen mijn paard last van wondjes had.

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 17:24

Mijn pony heeft ook de ene keer hoofdstel met mexicaanse neusriem om en de andere keer met gecombineerde. Ik merk geen verschil aan haar. Kan aan het paard liggen, misschien eerst met een bontje proberen en als dat niet helpt kan je het proberen. Misschien mag je eens van iemand bij jou in de buurt het hoofdstel lenen, kan je het uitproberen en zien hoe je paard er op reageert.

Calente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 21:01

Hoe doe ik het bontje dan om, want het zit zeg maar onder dr jukbeen op de kaak.