Ik had een vraagje, mijn paard heeft de laatste tijd veel wondjes en schuurplekjes op de plek waar de (gecombineerde) neusriem zit. Kan dit minder worden met een mexicaanse neusriem/veranderd dat met een mexicaanse neusriem? En zo ja, wat is jullie mening hierover?
Groetjes!
Ludique96
Geplaatst: 05-06-12 13:58
Een mexicaanse neusriem is niet zomaar die je even omdoet het heeft een functie het werkt harder in dan een gecombineerde neusriem. Kan je dan niet voor even het neusriem er afhalen?
Wat is dan precies de functie van de mexicaanse neusriem?
Regendans
Geplaatst: 05-06-12 14:05
werkt scherp in als de pony zijn/haar mond open doet. maar heel precies weet ik het ook niet. maar de neusriem eraf halen zal ik ook niet doen... zet dan alleen maar druk op de mond.
Mhh, ik rijd met mijn pony met mexicaanse neusriem en soms ook met gecombineerde neusriem, ze reageert er niet anders op. Dus volgensmij verschilt dat gewoon heel erg per paard. Het zou misschien de oplossing kunnen zijn als de mexicaanse neusriem niet op die plekken ligt waar het met de gecombineerde neusriem wel schuurt.
Maar je moet wel opletten want het kan dus scherper inwerken, en ik weet niet hoe jou paard daarop reageert. Dit kan je misschien beter overleggen met een deskundige
xchanel01
Geplaatst: 05-06-12 14:11
kan je er geen bontje omheen doen? hiel altijd toen mijn paard last van wondjes had.
Mijn pony heeft ook de ene keer hoofdstel met mexicaanse neusriem om en de andere keer met gecombineerde. Ik merk geen verschil aan haar. Kan aan het paard liggen, misschien eerst met een bontje proberen en als dat niet helpt kan je het proberen. Misschien mag je eens van iemand bij jou in de buurt het hoofdstel lenen, kan je het uitproberen en zien hoe je paard er op reageert.