Ervaring barebackpad Huppa.nl

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NYC2B

Ervaring barebackpad Huppa.nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 11:47

Hoi mede-bokkers (:

Ik zou graag jullie ervaring willen horen over deze bareback pad:

http://www.huppa.nl/14240-barebackpad-jeans.html

De beugels ben ik van plan eraf te halen.

Ik zoek namelijk een niet te dure barebackpad, gewoon om op mijn pony te leggen zodat ik hem geen pijn doe tijdens het draven aangezien hij al wat ouder en bottiger is (:

groetjes!

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 13:30

Als hij wat ouder en bottiger is kan ik je de Ride on Physio pad van Barefoot aanbevelen. Daarbij zitten inlage vakken met verschillende inlages zodat de ruggegraat toch vrij ligt.
Is wel een stuk duurder maar wel beter voor de rug van je pony. Hij zit voor je zelf ook erg lekker.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 13:38

Met de pad geen ervaring, met huppa wel en die is niet erg positief en daar ben ik niet alleen in: [ED] Ervaringen met Huppa Ruitersport

Als je paard een echte opliggende ruggengraat heeft is geen enkele barebackpad geschikt, en zeker zo'n dunne niet.

NYC2B

Re: Ervaring barebackpad Huppa.nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 15:11

Nee hij heeft niet een opliggende ruggengraat, maar ik ben gewoon onzeker omdat je zijn botten natuurlijk wel voelt.

Ik wil graag reacties over de pad! (:

yvonne1303

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 18:56

cynthiar schreef:
Als hij wat ouder en bottiger is kan ik je de Ride on Physio pad van Barefoot aanbevelen. Daarbij zitten inlage vakken met verschillende inlages zodat de ruggegraat toch vrij ligt.
Is wel een stuk duurder maar wel beter voor de rug van je pony. Hij zit voor je zelf ook erg lekker.

Ik neem aan dat je deze zelf hebt. Ik ben op zoek naar ervaringen.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 19:39

Nee, ik heb die zelf niet. Die kwam pas uit nadat ik de gewone Ride on pad had gekocht.
Ik heb dus wel de gewone maar doe er de Cheyenne boomloospad van Barefoot er onder. En dan heb je denk ik wel het zelfde idee. Na het rijden is de ruggegraat nog droog. Dus zo heb ik ruggegraatvrijheid.
En het zit voor jezelf ook nog eens extra zacht.
Door de suede achtige bovenkant zit je heel vast. Ik heb zelfs een bokpartij in galop overleeft. Zonder er af te vallen.

mariska1408

Re: Ervaring barebackpad Huppa.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 19:42

lees idd eerst even die topic van huppa die s6801881 heeft neer gezet
bij huppa kan het erg lang duren voordat je iets krijgt... zou hem eigenlijk ergens anders bestellen..