zou dit kunnen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vickylover

zou dit kunnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 22:11

Ik heb vandaag een rubberen pelhambit gekocht .
Ik wou eigenlijk een ongebroken pelham bit en dan geen rubber .
deze hadden ze helaas niet meer .
Mijn vraag is zou ik dat rubber weg kunnen snijden of is de stang gewoon helemaal van rubber ?
het voelt wel alsof er metaal onder zit , en dan zou ik het weg kunnen snijden .
en heb ik gewoon een ongebroken pelham

iemand mischien enig idee ?

Tammy_

Re: zou dit kunnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 22:13

ik zou er absoluut niet in gaan snijden, dit geeft ontzettend scherpe randjes waar je de hele mond mee gaat openhalen... Kan je het bit nog terugbrengen, en dan ergens anders eentje zonder rubber kopen?

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 22:15

Tammy_ schreef:
ik zou er absoluut niet in gaan snijden, dit geeft ontzettend scherpe randjes waar je de hele mond mee gaat openhalen... Kan je het bit nog terugbrengen, en dan ergens anders eentje zonder rubber kopen?

ja ik zat dus te denken als er metaal onder zit , dan kan ik dat rubber gewoon netjes eraf halen .
het zit er niet straks omheen in ieder geval .

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 22:16

kan niet
er zit een heel dun metalen stangetje in veel te dun voor je paard zijn mond

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 22:17

De vraag is natuurlijk hoe is het ijzer eronder. Gezien ze er rubber overheen doen is het misschien net helemaal glad gemaakt en zit het toch niet fijn voor je paard. Kun je het niet gewoon terug brengen en je geld terug vragen of de goede bestellen?

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 22:24

dankjewel voor de snelle antwoorden .
Ik laat het denk ik maar zo .
Heb weer dingen gelezen over brand plekken in de mond enzo .
Maar mijn paard schuimt vrij veel dus dat moet denk ik geen probleem zijn .
ook neemt ze dit bit erg makkelijk aan en doet net alsof ze het al jaren in heeft .

ook lijkt me dit voor haar veel lekkerder zitten als zo een koude metalen stang .

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 15:37

heb je enige kennis van de werking van bitten? ik vind dit soort vragen op Bokt een beetje eng, je koopt een pelham die je eigenlijk niet wil en wilt die eigenlijk ombouwen maar ook dat lijkt geen optie, eindresultaat is dat het paard het er maar mee moet gaan doen.

waarom heb je in eerste instantie voor het bit gekozen wat je in gedachten had, vanwaar de keuze voor de pelham? en waarom dan wel/ niet rubber?

eerlijk gezegd komt het op mij over alsof je geen idee hebt wat je aan het doen bent met het bit, of de werking ervan.

jolienrotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 14:34

ik vraag me af waarom je een bit hebt gekocht wat je in eerste instantie helemaal niet wou kopen?
mij lijkt het verstandig het bit gewoon terug te brengen, en het bit te kopen wat je eigenlijk wou, en je wel te verdiepen in de werking van het bit.