Zadel achterkant ophogen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

yentl2010

Zadel achterkant ophogen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 21:44

Help!!! Ons zadel is 2 maanden geleden opgevuld en ligt beroerd
Van achter komt het iets omhoog tijdens het licht rijden
Heb de zadelmaker al gemaild kreeg als antwoord ,ja gaf toen al aan dat dit niet het ideale zadel is voor jullie Haf ,maar wel opvullen en 80 euro rekenen

We hebben geen geldboompje en moeten dus tijdelijk op zoek naar een oplossing
Met name voor de achterkant die moet iets omhoog komen

Wat kan ik het beste nemen een Bontje ? Zoek wel iets wat goed blijft liggen en niet gaat schuiven

Ayla

Re: Zadel achterkant ophogen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 21:45

Om de ruimte tussen het zadel en je paard zijn rug op te vullen zou ik idd voor een bontje gaan kijken.
Maar als hij erg wipt lijkt dit me alleen een tijdelijke oplossing, en zal ik toch gaan kijken naar een ander zadel of een andere zadelmaker die misschien iets voor je kan betekenen.
Succes.

FHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 21:47

Als je zadel aan de achterkant omhoog komt, is het zadel voor te wijd is. Achter opvullen zou betekenen, dat het zadel uit balans gaat liggen. Indien je meer advies wilt, mag je een email sturen. Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 09:34

Waarom heb je dat zadel dan gekocht als de zadelmaker toen al zij dat het eigenlijk niet goed was?

Bontjes enz. heb je helemaal niets aan en maakt het eerder slechter dan beter. Gewoon investeren in een goed zadel. Paarden houden is nou eenmaal geen goedkope hobby

Billie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 12:38

Anoniem schreef:
Waarom heb je dat zadel dan gekocht als de zadelmaker toen al zij dat het eigenlijk niet goed was?

Bontjes enz. heb je helemaal niets aan en maakt het eerder slechter dan beter. Gewoon investeren in een goed zadel. Paarden houden is nou eenmaal geen goedkope hobby

Volgens mij was het een bestaand zadel en hebben ze het op laten vullen, DAARNA is de achterkant omhoog gekomen.

Ze geeft al aan een TIJDELIJKE oplossing te zoeken, dus er zal vast een nieuw zadel komen. Beetje nutteloze reactie als je het mij vraagt. Paarden is duur ja, maar je hoeft het niet duurder te maken dan nodig is.

TS, mijn vorige zadel had hetzelfde, ik heb een bontje gekocht (ook tijdelijk ;) ) maar wel een flinke dikke, die ook aan de voorkant "dik" was. Het hielp zeker maar daarna idd een ander gekocht :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 13:07

Billie1 schreef:
Anoniem schreef:

Volgens mij was het een bestaand zadel en hebben ze het op laten vullen, DAARNA is de achterkant omhoog gekomen.

Ze geeft al aan een TIJDELIJKE oplossing te zoeken, dus er zal vast een nieuw zadel komen. Beetje nutteloze reactie als je het mij vraagt. Paarden is duur ja, maar je hoeft het niet duurder te maken dan nodig is.

TS, mijn vorige zadel had hetzelfde, ik heb een bontje gekocht (ook tijdelijk ;) ) maar wel een flinke dikke, die ook aan de voorkant "dik" was. Het hielp zeker maar daarna idd een ander gekocht :)

Ik begrijp gewoon niet waarom je een zadel laat opvullen. Terwijl de zadelmaker aan geeft dat het eigenlijk niet goed is.

En bontjes helpen niks. Ze vernauwen het zadel namelijk overal. Waardoor het enkel gaat knijpen. En het klapperen minder opvalt..

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 13:12

ja, het zadel is waarschijnlijk aan de voorkant te wijd,

daardoor kantelt het zadel naar voren, je merkt misschien ook dat de dekje aan de voorkant en achterkant viezer is als in het midden?

dus achterop opvullen werkt alleen maar averechts. ik zou idd een bontje pakken en dan naar een nieuw zadel zoeken, of je kunt als tussen oplossing misschien een barebackpad kopen, zoveel prijs verschil met een goed bontje is er niet.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 18:02

In de 1e instantie zei de zadelmaker dat ik realistisch moest zijn gezien de leeftijd van onze pony ,en een nieuw zadel zonde zou zijn
Hij kon t passend maken nou dikke neus niet dus t is alleen maar beroerder gaan liggen

Nadat ik contact met hem heb gehad ,zegt die nu opeens ja ik had ook gezeg dat dit niet t ideale zadel is voor onze pony
Nee ik moest realisitisch zijn ,en daarom heb ik laten nakijken en op laten vullen ,dan kon me dochter er nog maanden mee voorruit

Super zo`n zadelmaker zo wil ik ze elke week wel :(

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 18:09

Nu achteraf is me dochter even internet aan het af speuren en er staan wel meer negatieve verhalen over deze zadelmaker
Goh had ik dat maar eerder gedaan ,maar kreeg van iemand de tip hij was zo super zo`n kundige man ,vooral met koudbloedpaardjes ,nou zo kundig dat me dochter nu niet kan rijden ,heb geen zin dat de rug straks naar de ,,,,, is

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 18:18

Ik denk ook dat het probleem aan de voorkant zit, en dat de achterkant daarom klappert. Goedkoopste oplossing? Andere zadelmaker erbij denk ik.. Zelf kun je dit niet oplossen, en een bontje of een andere opvulling zou de voorkant wel op kunnen vullen maar geeft over de rest van het zadel weer problemen, komt bij dat goede bontjes ook niet bepaald goedkoop zijn (bijvoorbeeld een mattes die je met shims op kan vullen, ben je met 100 euro nog lang niet klaar..) Ik zal dus aanraden om een andere zadelmaker te laten komen, en bij voorkeur een die bijvoorbeeld thorowgood kan leveren. Ik ga er voor het gemak maar van uit dat je haf een hafbouw heeft ;) en daar zijn bepaalde thorowgoods heel geschikt voor, en niet duur.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 18:22

Ja Zorro ,ik ben een beetje klaar met zadelmakers ,heb even geen vertrouwen er meer in
T zadel lag al niet goed kregen we bij de pony toen we haar kochten
Maar goed toch na laten kijken ,en t schoof niet meer dat is een voordeel ,maar nu wipt t

Ik weet nu even 123 niet wie een goede zadelmaker is
De zadelmaker in onze regio heb ik ook geen beste ervaring mee dus die valt ook af

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 19:53

wil je me anders eens pben in welke regio je woont? en welke beste man je er bij hebt gehad?