Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Loes'sCorner schreef:Ik was al mijn mattes sjabraken met wolwas van christ, wolwas programma met lage centrifugeer en dan goed uitschudden en ophangen gaat al jaren super
Ook andere merken wasmiddel voor wol/bontwasmiddel zijn goed. Ze hebben bij de ruitersportzaak wellicht wel een ander merk? Ulaan schreef:Ik heb zonet mijn pad voor de eerste keer gewassen, maar ben niet echt tevreden van het resultaat.
Ik heb hem eerst uitgeborsteld en er met de stofzuiger op gezeten, om zoveel mogelijk haren er uit te krijgen. Gewassen op wolprogramma, 30° met MELP, maar ik vind hem dus niet volledig proper. Er hangen nog steeds wolharen aanéén geklit met een zwarte vettigheid + op het middenstukje (katoendeel) zijn er ook nog zwarte vlekken.
Zou het kunnen liggen aan de hoeveelheid MELP? Ik heb 2 eetlepels in het vakje van het wasmiddel gedaan. Zou dit te weinig zijn?
Of is wolprogramma (40 min) niet genoeg, en was ik hem beter op een gewoon programma 30°?

Mijn droger heeft ook wel een programma van 30°..