ervaringen met vliegendekens

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

ervaringen met vliegendekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 14:30

Hoiii

Nu dat gezeur is met de vliegen sprays ben ik benieuwd wat de ervaringen zijn met vliegendekens die ook de hals bedekken.
Welke dekens bevallen goed?

gr

NienSCHaap

Re: ervaringen met vliegendekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:12

Oh ik heb echt stad en langs afgezocht naar een fatsoenlijke vliegendeken voor mijn merrie toen de tijd.
Wat een drama kan het zijn, zoveel verschillende pasvormen en van maten klote soms ook echt niet, dan viel die weer super groot uit.
Van Pagony, tot Harry's horse en Nika bevielen me de Bucas of Amiga dekens me toch het beste.
Maar bij de andere merrie kon ik het prima laten bij een HH of Pagony die pasvorm lag weer super.
Alhoewel de hals van beide dekens enorm groot viel ben ik zelf even handig geweest met naald en draad :Y)
En hier en daar wat veranderd zodat die mooi gesloten bleef maar ze toch voldoende ruimte had om te bewegen...

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 23:25

Dankjewel voor je tips! Inderdaad goed punten om op te letten :)

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 23:33

Een goed passende vliegendeken is een uitkomst voor je paard als de dazen en andere vliegen weer heel actief zijn. Welke het beste past op je paard is moeilijk te bepalen. Als hij een makkelijke pasvorm heeft dan zullen de meeste goedkope dekens ook wel volstaan. Maar als je paard de deken al snel scheef heeft etc dan is een wat duurdere deken met betere pasvorm wel beter.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 07:31

normaal zitten dekens wel goed en blijven ze ook goed zitten.

Dankjewel voor de reacties!