Twijfel welk zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

TaTeSaZo

Twijfel welk zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 13:14

Hallo allemaal

zoals vele andere heb ik een tinkertje met een zadel probleem.
Ze is kort en weinig schoft en vrijwel recht en brede rug.
Nu is afgelopen vrijdag de zadelmaker geweest voor me andere paard en keek ook even naar me tinker want had de vraag welk zadel hij me zou aanraden.

Hij kwam met JC Vries Diamant die hebben een bredeboom en wat teruggetrokken zweetbladen zodat zadel meer achter de schouder komt. niet kunnen testen want niet bij zich en zal dan moeten bestellen maar wil niet iets bestellen waar ik niet meteen achter sta omdat ik zelf aan een trekker zadel dacht en dan de classic maar nu begin ik te twijfelen.
Zijn natuurlijk 2 totaal verschillende zadels.
Lees dat veel wel erg tevrede zijn met trekker.
Maar is het niet lastig als je 2 paarden hebt en ene boomloos rijdt en andere met boom of wen je daar aan?

wie ow wie helpt met beslissen.

Caira

Re: Twijfel welk zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:18

Ik heb zowel een boomloos (barefoot) als een boomzadel (Bates). Ik ben overgestapt op een boomzadel omdat ik met een boomloos zadel niet alles uit mijn paarden kon halen qua ondetreden en verzameling.

FHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 19:53

Thorowgood of Kent & Masters cob-type zadel. Perfect voor dit type paard. Deze zadels hebben ook nog een verwisselbaar kopijzer. Engelse makelij voor een prima prijs. Succes!

TaTeSaZo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 20:22

@ Caira het is dus wel te doen met afwisselen.

@FHS thorowgood ken ik wel volgens mij heb ik op me draver een voorloper van gehad de maxam.
Kent en Master ben ik niet zo bekent mee ze heeft echt een probleem bouw want achter de schouders zit best nog veel massa. Veel zadels die ik gepast hebben liggen bovenop haar ipv om der heen en glijden.
Vind keuze zo moeilijk ik wil iig een zadel dat gewoon goed ligt en bedoeling is 90% buiten te rijden.
Nu rij ik meestal zonder zadel maar ben best onzeker en heb geen goede zit meer en moet dat allemaal weer opnieuw opbouwen.

Soms denk ik dat ik eens moet kijken waar ik zadels kan uittesten voor een week of zo

iig bedankt voor jullie reacties

FHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 21:36

Quote:
@FHS thorowgood ken ik wel volgens mij heb ik op me draver een voorloper van gehad de maxam.
Kent en Master ben ik niet zo bekent mee ze heeft echt een probleem bouw want achter de schouders zit best nog veel massa. Veel zadels die ik gepast hebben liggen bovenop haar ipv om der heen en glijden.

Dat probleem is w.s. opgelost met een cob-type zadel. Dat type heeft veel oppervlak kussen met grote gussets (spieën), maar dun. Yeap, Maxam is een voorloper. Nu Thorowgood; een kunststof zadel. De leren variant is Kent & Masters. Beide zadels komen uit de Fairfax fabriek in Engeland.
Bij eventuele interesse, even pb-en aub.

Succes!

Caroline
Flevo Horse Support

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 21:38

Barefoot zadels kun je een week testen.
En misschien even met je zadelmaker overleggen of je een week mag proefrijden op een zadel.
Die van mij bood dat aan.