Schimmel starten met grijs dekje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Loes000

Schimmel starten met grijs dekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 12:35

Hallo bokkers,

Binnenkort ga ik mijn schimmel uitbrengen op wedstrijd (eerst dressuur en later eventueel springen),
nou zat ik te denken want ik vind een wit dekje op een schimmel (die al vrijwel helemaal wit is)
niet echt mooi staan. Zijn er bokkers die een schimmel starten met een grijs (of zwart oid) dekje?
Ik heb het even na gezocht en ik mag officieel starten met een grijs dekje maar zijn er mensen de er ervaring mee hebben dat dat niet gewardeerd wordt? of minder punten door krijgt?
Werkt het in je nadeel? Hebben er mensen misschien een foto?

Ik zelf heb een zwart jasje, zwarte laarzen en een zwarte cap, en paardlief is verder ook in het zwart qua hoofdstel/zadel.

Alvast bedankt!
Laatst bijgewerkt door Loes000 op 31-05-12 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:37

Dat had ik ook hoor :).
Ik had grijs, omdat wit op wit niet staat.
Verder gewoon witte broek, zwarte laarzen, club trui etc.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:39

Als je zelf alles zwart hebt en je schimmel erg licht is kan je ook een zwart sjabrak overwegen. maar grijs kan ook. Als het mooi staat werkt het echt niet in je nadeel hoor.
Ik starte mijn schimmel vroeger ook wel ooit met een zwart of grijs Sjabrak. Nooit op afgestraft (geen foto's meer van).
Succes met je keuze!
Laatst bijgewerkt door leonie87 op 31-05-12 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Loes000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 12:39

Oke heb je misschien een foto?
Want ik had op google en bokt een beetje zitten rond zoeken maar kon niet echt een foto vinden van iemand met een grijs dekje,
en ben toch wel benieuwd hoe dat dan staat!

leonie: bedankt voor je reactie! Maar ik had er gisteren even een zwarte onder gelegd en voor wedstrijden vind ik dat toch net iets te hard en te veel opvallen dat je een andere kleur hebt eigenlijk.
het staat wel mooi, maar niet voor wedstrijden is mijn persoonlijke mening.

kleinvosje

Re: Schimmel starten met grijs dekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:40

Als het een mooi geheel is, dus geen bonte toestand, mag je gewoon met een grijs dekje starten en mag er geen aftrek voor gegeven worden.

Loes000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 12:42

kleinvosje; oke nee dat snap ik maar als ik nou een 8 kan scoren voor de verzorging en omdat ik een grijs dekje heb wordt het een 7 vind ik dat toch al jammer eigenlijk.
Volgens mij wordt het met een (licht) grijs dekje wel een mooi geheel!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:44

Het is jury-afhankelijk wat er gegeven wordt voor de verzorging. De ene jury geeft standaard een 8, de andere een 7. Het zijn gratis punten, en is niet iets waar je afhankelijk van moet zijn om winst te rijden, als je snapt wat ik bedoel.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:48

Ik heb ook nooit met een helemaal wit dekje gestart, stond echt verschrikkelijk op mijn schimmel.

Ik ben begonnen met een wit dekje met donkerblauwe bies en donker sierkoord. Mijn paard was toen nog vrij donker en dat stond erg mooi :) .
Later heb ik een donkerblauw fluwelen dekje gekocht met zilver sierkoord. Ik vond dit toch wel veeeel mooier staan dan mijn eerste witte dekje.
Als ik nu weer zou gaan starten zou ik een zwart fluwelen dekje met swarovski erop gebruiken. Maar inderdaad absoluut geen wit :o .

Ik had altijd een 8 op mijn verzorging. Ik denk dat als je ervoor zorgt dat je paard netjes gewassen en mooi wit is in de ring de kleur van je dekje echt niet uit maakt (zolang het geen knal kleur of heel druk dekje is natuurlijk).

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:50

Hier een foto (een hele oude hoor :o ). Bandages gingen uiteraard af in de ring.

Afbeelding

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:52

Als ik weer zou starten zou ik een zwart dekje op doen. Voorbeeld foto met zwart:

Afbeelding

Loes000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 12:54

oke bedankt voor de reacties!

Leonieke: blauw staat inderdaad erg mooi! en de foto met de zwarte is ook erg mooi, super mooie foto trouwens ook! bedankt voor je foto's en je reactie!
Mijn schimmel is qua benen nog iets grijzer maar voor de rest net zo wit!
Heb je nooit reacties van andere mensen gehad, of jury, met een vraag of opmerking over je blauwe dekje?

Ik denk dat ik voor een grijs dekje ga!

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:01

Graag gedaan hoor :) .

Die blauwe was inderdaad ook altijd mooi. Helemaal als je voor een wat luxere stof gaat ogen ze ook wat netter.

Nee, nooit reactie gehad. En die blauwe ben ik zo'n 8 jaar geleden mee begonnen toen de regels nog veel strenger waren dan nu. Ik zorgde er wel atlijd voor dat de kleur van mijn dekje gelijk was aan mijn jasje om te voorkomen dat het een te bont geheel zou worden.

Loes000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 13:03

Oke, ja vind het inderdaad erg mooi staan!

oke dat is inderdaad wel slim, ik heb verder alles in het zwart dus dan lijkt me een (licht) grijs dekje mooier als een blauwe. en daarbij heb ik al een donkerblauwe (met rood) dus is het ook wel leuk om er nog een ander kleurtje bij te hebben voor de wedstrijden!

Grooms

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:39

Ik gebruik voor mijn schimmel een wit dekje met een grijs randje (http://paardendekje.nl/webshop/zadeldek ... k-787.html), want ben het helemaal met je eens dat wit op wit niet zo heel mooi is. Door het grijze biesje "breekt" het een beetje en rijd je toch met een wit dekje :).

Loes000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 13:52

Oke dat is natuurlijk ook erg leuk!
Vind alleen dat dekje erg prijzig maar een andere is natuurlijk ook altijd leuk!

Ik zal morgen eens even naar de divoza gaan en dan kan ik even kijken.

Mierke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:10

Mag ik ook reageren? :+

Na ik 2 keer gestart had met mijn Bontje vond ik wit toch ook niet zo mooi staan (ze heeft voor veel wit, dus ze leek geel met dat spierwitte schabrak erop) Dus heb ik nu ook een zwarte. Even kijken of ik foto's heb..

Afbeelding
Afbeelding
Ik baal er alleen van dat het sierkoordje goud is (omdat ik alles in het zilver heb) en ben dus nog aan het sparen voor dezelfde met een zilver sierkoortje :')