Ik ben op zoek naar ervaringen met dit bitje omdat ik dit zelf zit te overwegen voor mijn paard . Ik lees heel veel verschillende verhalen over dit bit , en ook dat er verschillende soorten zijn . het is de bedoeling dat ik dit bitje alleen gebruikt voor het buitenrijden . Ik rij zo 2 keer per week buiten en soms komt het voor dat ik weken niet naar buiten gaat , en dan wordt ze gewoon op een trensje gereden .
Met buiten rijden wordt mijn paard toch wat vrolijk en vaak vertrouw ik haar dan niet helemaal . we rijden nu met een slof buiten maar eigenlijk vind ik dit zelf niks . hoorde van meer mensen dat ik dit eens kan proberen , omdat ik er dan toch alleen maar mee buiten zou rijden . overigens doe ik meestal alleen maar stapritjes .
Zijn er mensen die hier met een pelhambitje buiten rijden ? zo ja wat voor pelham bitje zou ik het best kunnen nemen ? moet een pelham altijd met 2 teugels gereden worden ? dat heb ik namelijk ook hierop gelezen , dat 1 teugel geen nut heeft .
LET OP : dit bitje zal alleen gebruikt worden voor een buitenritje zo 1 of 2 keer in de week dus niet om elke dag mee te gaan rijden .
Succes. Op mijn website kun je ook het een en ander vinden over de verschillende soorten pelhams (www.paardenbitten.nl).
vickylover
Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-12 22:37
omdat ik me toch al een tijdje verdiep in dit bit , en nu weer meer informatie te hebben gelezen , heb ik besloten een ongebroken pelham met 2 teugels te gaan proberen . het kost zowiezo de hoofdprijs niet dus ga het gewoon proberen .
Revanches
Geplaatst: 31-05-12 10:39
magda_90 schreef:
16 mei jl. is er een soortgelijk topic geplaatst, wellicht kun je er wat mee: [HAR] Welk pelham bit??
Daarom hier een slotje. Volgende keer eerst even de zoekfunctie gebruiken.