vliegendekens\vliegenspray's

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

X_Michelle_X

vliegendekens\vliegenspray's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 18:33

Hallo allemaal,

Nu de zomer weer is begonnen en de vliegen dus weer in de lucht zijn, vroeg ik mij af wat jullie adviseren qua:

- Een goede vliegen deken met hals (Eentje die niet aan het halster vastgemaakt moet worden, omdat me paard ermee het land opgaat en anders d'r manen eraf schuurt) Ook m oet de deken goed aansluiten, zodat er geen vliegen via de hals ONDER de deken kunnen komen.. Het liefst met buikflap, maar hoeft niet. Ook het liefst een deken die ook dient als coolings-deken.
En voor een schappelijk prijsje.
- Een goede uitrij vliegendeken, met hals, en weer niet te bevestigen aan het hoofdstel. Ook deze mag een buikflap hebben.

Beide dekens niet van de grote gaten (denkend aan die goedkoopste dekens) want die stellen niets voor, daar prikken de dazen etc/ gewoon nog door heen.

Verder vraag ik jullie hierbij advies over vliegenspray.
Ik heb nog verschillende spray's staan, maar mij is opgevallen dat bijvoorbeeld BremsenBremse beter werkt dan een spray die ik thuis heb staan, maar natuurlijk is BramsenBremse bijna nergens meer te koop. -O-

Graag jullie meningen\adviezen.

Alvast bedankt.

merrieveulen

Re: vliegendekens\vliegenspray's

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 15:52

ik gebruik nooit sprays, dekens werken veel beter is mijn ervaring. de paarden op stal die wel ingespoten worden hebben van hun klachten nog steeds last na inspuiten. ik heb voor elk van mijn beestjes dekens met hals, de Bucas Buzz Off en de Amigo Mio. de bucas heeft ook een buikstuk eraan.

tot dusver is dat voor onze omgeving meer dan voldoende. vorig jaar hebben ze de dekens maar weinig aangehad, dit jaar nog helemaal niet.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 16:11

De goede vliegenmiddelen gaan er allemaal uit, dus voorraad inslaan :P

Vliegvrij en Zzimply spray zijn erg goede middelen tegen vliegen :j

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 17:34

Bedankt. Snel voorraden inslaan dan :o