Uitrij vliegen deken MET buikflap?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Uitrij vliegen deken MET buikflap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 12:22

Ja waar koop je die? en bestaan ze uberhaupt?

Mijn merrie kan zo echt niet meer mee op buiten rit.. Is alleen maar bezig met vliegen van haar buik af te trappen. En toen ik vannochtend keek had ze allemaal gigantische bulten op haar buik. Dus het is hard nodig..
Maar een gewone deken gebruiken wil ik niet. Dat werkt niet met een zadel. En er zelf een uitsparing in knippen wil ik eigenlijk ook niet (ik ben niet zo handig).

Dus waar vind je een uitrijd vliegen deken met een buikflap?

s6801881

Re: Uitrij vliegen deken MET buikflap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 12:28

Die zijn er! Ik heb zelf een paard met zomerallergie voor lange ritten/endurance gereden, die had zo'n deken met buikflap en uitspring voor het zadel. Volgens mij was die van Bucas. Ik ga even voor je zoeken of ik hem terug kan vinden. De eigenaar zit helaas niet op bokt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 12:55

s6801881 schreef:
Die zijn er! Ik heb zelf een paard met zomerallergie voor lange ritten/endurance gereden, die had zo'n deken met buikflap en uitspring voor het zadel. Volgens mij was die van Bucas. Ik ga even voor je zoeken of ik hem terug kan vinden. De eigenaar zit helaas niet op bokt.

Ah super! ik ben benieuwd!

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:02

Ik heb gezocht, maar kan hem niet vinden -O- ik weet zeker dat hij er bestaat/heeft bestaan, want de flap zat mij met de beenhulpen in de weg :')

Wat je eventueel kan doen, mocht je hem niet vinden, is een buikflap van een vliegendeken over je uitrijdeken doen.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:05

Bij gebrek aan het niet kunnen vinden van zo'n deken, leggen wij nog wel eens een gewone vliegendeken met flap tussen zadel en pad in.
Maar ik moet bekennen dat zo'n buikflap niet zoveel helpt hoor. Mijn ervaring is dat de vliegen er toch nog wel tussen komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:07

Rumpleteaser schreef:
Bij gebrek aan het niet kunnen vinden van zo'n deken, leggen wij nog wel eens een gewone vliegendeken met flap tussen zadel en pad in.
Maar ik moet bekennen dat zo'n buikflap niet zoveel helpt hoor. Mijn ervaring is dat de vliegen er toch nog wel tussen komen.

Hmm.. daar heb je ook wel een punt ja..

Maar tussen zadel en de rug een deken vind ik niet prettig. Dat trekt dan allemaal zo strak..

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:10

Nee, je moet hem tussen je zadel en je dekje doen :)
Bij ons ging dat prima, het trok ook niet.

GAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:16

wat je ook zou kunnen doen een losse buikflap aan je zadel dek maken. Vaak heb je dat je die buikflappen eraf kunt halen met haakjes. als je dan op een dekje van die ringen maakt dan kun je die eraan maken en doe je gewoon een normale vliegenrijdeken erover.

Ik kan er zo snel ook geen vinden met flap

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:20

ik zou het zo doen
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:33

Rumpleteaser schreef:
Nee, je moet hem tussen je zadel en je dekje doen :)
Bij ons ging dat prima, het trok ook niet.

En geen last van de deken bij aandrijven?

En dan 2 gaten knippen voor de singel? Want die kun je er niet overheen doen neem ik aan..

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:33

jawel hoor kan gewoon

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:40

nicky_rilana schreef:
jawel hoor kan gewoon

Gaat dat niet schuren? mijn merrie heeft namelijk een redelijk gevoelige huid..

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:42

nog nooit meegemaakt en ik denk dat ik al 7 jaar zo rond rij en heelveel ander mensen op de club ook

Horsesfriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:42

of als je een beetje grote of rekbare deken hebt gewoon over je zadel.

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:43

Horsesfriend schreef:
of als je een beetje grote of rekbare deken hebt gewoon over je zadel.

dat scheurt op je zadel en als je paard dan schrikt lig je er gewoon langs, dat zou ik niet zomaar doen

Horsesfriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:44

Licht dan aan de deken, met sommige dekens kan dat makkelijk!

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:47

dat kan met mijn deken ook makkelijk, maar als ik van mijn paard af stap zie ik heel mijn deken in mijn zadel zitten, en dat vind ik zonden want het is best een duur zadel. en als je op je deken zit is een stuk gladder dan je zadel zelf. schrikt je paad lig je er langs

GAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:48

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:49

Er overheen lijkt mij idd ook niet prettig, en zonde van je zadel!

iig bedankt voor alle tips. Ik ga binnenkort even langs bij de ruitershop hier in de buurt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:50

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:50

GAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:52

Het lijkt erop dat hij tussen de achterbenen doorgaat maar dat kan ik niet goed zien.

Ziet er wel degelijk uit niet te los. Mochten ze een keer naar de buik trappen dan schieten ze er niet zomaar in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:53

nicky_rilana schreef:
GAM schreef:
Ik was even aan het zoeken en kwam het volgende tegen
http://www.bokt.nl/markt/ad/38268/cashe ... elly-guard

alleen dat ding kost al 40 euro, zo duur was mijn deken niet eens vind ik best duur.
ts ik zou wel voor een deken gaan met loopsplitten

Ja daar was ik al naar aan het kijken. Hij is idd wel wat duur. Maargoed zo kan het ook niet langer..

GAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:53

Het is idd niet heel goedkoop maar voor het belang van het paard is het misschien een oplossing.
Ik zit er wel over te denken

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:13

Bucas heeft volgens mij een exceem-rijdeken. Ze schijnen nogal warm te zijn. Hier in het bos zitten enorm veel muggen die ook onder de buik gaan zitten, enige oplossing is draven en galopperen in het bos en stappen op de open plekken.