Zomer zadeldekje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mendyh

Zomer zadeldekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 13:38

Goedemiddag mede-bokkers,

Ik heb even een vraagje over welke zadeldekje jullie voor de warme zomer dagen gebruik.
Hierbij graag tekst en uitleg waarom, welk merk en hoe duur.

Ik zoek namelijk een prettig zadeldekje voor de zomer voor mijn merrie van 1.86, maatje full dus.

Mocht je er nog 1 tweedehands hebben liggen hoor ik het ook graag!

Alvast bedankt!

Anoniem

Re: Zomer zadeldekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 14:18

Ik gebruik mijn HV-Polo dekje veel de laatste tijd.
Het droogt goed op, en is niet heel erg dik.
Heb het dekje gekocht voor 45euro.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 14:22

Ik heb voor de zomer zadelvormige dekjes, die vind ik prettiger dan zo'n warm vlak over haar flanken.
Ze zijn alleen moeilijk verkrijgbaar. Toevallig van de week een witte gekocht en deze met textielverf geel geverfd, hartstikke leuk geworden!

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 07:57

Manegepony's hebben dekjes va Pagony, die zijn gewone dikte en ook in maat full :j

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 14:13

Ik gebruik de BR Event en de dekjes van Pagony in de zomer. Deze drogen snel op en zijn niet zo prijzig. :)

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 14:20

ik gebruik ankypads die nemen veel vocht op en drogen snel. En verder heb ik nog een aantal dunnere dekjes van verschillende merken.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 14:21

Zadelvormige dekjes via Marktplaats of Bokt markt. Ik vind wel dat ze over het algemeen vrij klein uitvallen en ze zijn inderdaad lastig te vinden.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 14:28

HKM dekjes. Dun, goedkoop (20 euro of iets minder dacht ik), vallen best groot, blijven prima liggen onder het zadel, zijn er in zo'n beetje alle mogelijke kleuren en het belangrijkste: mijn paard zweet er nauwelijks onder. Nemen aardig wat zweet op en drogen vrij snel, maar ze worden wel 'hard' dus wel regelmatig wassen. Heb ook normale dekjes van BR (event dacht ik), maar daar zweet ze zich met deze temperaturen het apezuur onder.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 15:22

Mendyh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 09:17

mijn paard heeft een gevoelige rug en ik moet sowieso met gel pad onder het zadel rijden.
zijn de dekjes van HKM van 100% katoen?

Mendyh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 10:08

heeft er misschien nog iemand een fijn tweedehands zomerdekje te koop maat full?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 11:31

ik gebruik of gewoon een kaal zadel , of een stubben dekje (zie bijvooorbeeld paardendrogist)
dekje is er puur voor het schoonhouden van je zadel...maar ja, dat kan even een doekje met water of zadelzeep onder mijn zadel door ook oplossen

als ik een dekje gebruik is het een stubben, niet te dik, goede kwaliteit en prettig in gebruik + onderhoud

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 11:35

mlheddema schreef:
heeft er misschien nog iemand een fijn tweedehands zomerdekje te koop maat full?

Ik zou zeggen: kijk even rond op de Boktmarkt, daar staan een heleboel dekjes in alle soorten en maten te koop. Wellicht zit er hier iets tussen:

http://www.bokt.nl/markt/

Mendyh

Zomer zadeldekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 12:02

ik ga nog wel even op de bokt markt kijken ja. had al een beetje rond gesnuffeld maar kwam er dus niet echt uit wat dus lekker is voor de zomer.

maar het zadeldekje heeft toch meer bedoelingen dan alleen het schoonhouden van je zadel..

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 12:07

Ik had er.een van hh, weet.alleen niet meer precies welke, hij was geel (ook in t roze) met een paar bloemetjes :)

chloeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 12:44

Ik heb er nu een van ej eigenmerk de oranje :) zijn lekker dun en nemen opzich zweet goed op.
(ik rijd met dit weer alleen in het bos )
maar ik vind de br event gebruik ik ook en een zadelvormige dekje :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 14:11

mlheddema schreef:
ik ga nog wel even op de bokt markt kijken ja. had al een beetje rond gesnuffeld maar kwam er dus niet echt uit wat dus lekker is voor de zomer.

maar het zadeldekje heeft toch meer bedoelingen dan alleen het schoonhouden van je zadel..

Je moet ook weer niet te dunne -goedkope- dekjes nemen. Je kan dan beter een iets dikker dekje hebben die wel het zweet goed opneemt.
Ankypads zijn daar wel geschikt voor. Eurostar heeft ook zo'n stofje maar die is alweer een slagje dikker dan de Anky-pads, persoonlijk vind ik die dan weer te dik voor dit weer.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 14:18

mlheddema schreef:
mijn paard heeft een gevoelige rug en ik moet sowieso met gel pad onder het zadel rijden.
zijn de dekjes van HKM van 100% katoen?

Niet allemaal. Als je 100% katoen wilt hebben raad ik je een R.G. Italy of een Equiline dekje aan. De Equiline Octagon dekjes hebben zelfs nog een anit allegische voering!!