warm weer hoe rijden?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sitasgatje

warm weer hoe rijden?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 10:19

ik wou vamiddag of tegen de avond even in de wei rijden met mijn pony, met een korte broek op mijn dressuur zadel zit erg pijnlijk voor de kuit vetjes... dus ik dagt als ik nou een dekje doe en dan een longeer singel en zonder beugels?
en nee we trainen niet echt. we rijden echt voor de lol

wie doet dit nogmeer wel eens?

moelly

Re: warm weer hoe rijden?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 10:23

Zou ik niet doen.. Want korte broeken gaan vaak gepaard met slippers of onstabiele schoenen(allstars oid).
Zou gewoon, hoe vervelend ook, even een uurtje m'n rijbroek aantrekken.

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 10:25

Ik had vroeger altijd een korte broek tot op m'n knie, daar deed ik dan m'n chaps onder, paste precies en geen last van de beugelriemen.

Palooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 10:28

dunne rijbroek in n lichte kleur met korte sokjes in plaats van die langen en gwn met jodhpurs, ik moet vandaag heel de dag rijde

sitasgatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 10:31

ik wou even een halfuurtje tot 3 kwartier en dan lekker staart en manen wassen.
schoenen heb ik gwn me joppurs aan. dunne rij broek heb ik niet echt, en als arme kassiere (hihi) heb ik nie echt geld voor nog meer broeken

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 10:32

Om 8 uur vanavond kan jij echt wel gewoon een lange broek aan om te rijden. Als jij het te heet vindt voor een lange broek, dan kun je de vraag stellen of het dan ook niet te warm voor je paard is, toch?

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 10:33

'sAvonds kun je gerust in je rijbroek rijden. Het is even wat warmer, maar ik zou niet met een korte broek ofzoiets gaan rijden. Hangt er ook vanaf wat je precies gaat doen met rijden. Als je echt aan het trainen bent, bijv. dressuur, is een korte broek een no-go :+

JdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 23:03

Ik rijd gewoon in mijn rijbroek. Ik kan ook goed tegen de hitte, maar dat is voor elk persoon anders.
Ik zou als ik jou was wel in rijbroek rijden

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 12:51

Zorgen dat je of smorgens vroeg of Savonds later gaat rijden wanneer het niet zo warm is.
Ik zal persoonlijk ook gewoon een rijbroek aan trekken, heb wel eens met korte broek op paard gezeten of in een jurk ;)
Niet echt gereden, meer rondje om stappen met uwer warm weer en Savonds bedenken nog even de benen te laten strekken.
Maar dan gewoon zonder zadel, maar ja geen aanrader haha kriebels veel te veel die haren

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:34

Als je serieus wilt rijden, zou ik wachten tot het koel genoeg is, dus of heel vroeg, of heel laat pas gaan rijden.
Wil je alleen even n paar rondjes stappen/hobbelen, zie ik niet in waarom een korte broek niet kan, mits je paard braaf is natuurlijk

dikkiebal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 17:06

Heb je geen legging? als het zo warm is is een dunne katoenen legging ook te doen, zeker als je alleen maar gaat hobbelen en niet trainen. wel denken aan goede schoenen! het staat wel niet zo charmant, maar ja soms is het niet anders!