Ideal zadelfabriek ( hulsebos, frysio, msfc ) kwaliteit ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

Ideal zadelfabriek ( hulsebos, frysio, msfc ) kwaliteit ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 18:24

Hoi,

Wie kan me meer vertellen over Ideal zadels en de zadels die in deze fabriek worden gemaakt ( zoals hulsebos, frysio en MSFC begreep ik ) ?
Is de kwaliteit goed ?
Hebben ze meerdere soorten bomen ?
Nog andere belangrijke info ?

Groetjes,

Maris

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 09:22

Helemaal niemand ?
Hoe is b.v. de kwaliteit van het leer van de hulsebos zadels ? Ik lees er erg verschillende dingen over ......

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 11:43

ik heb zelf een ideal gehad en qua kwaliteit was ik meer dan tevreden, bleef erg mooi , soepel etc ., ook bij minimaal onderhoud

maar denk dat het bij de zadels van andere merken uit die fabriek ligt aan de aanmeter/degene die het merk verzonnen heeft.
die beslist welk leer zijn merk moet zijn etc
maar ik ga er eigenlijk van uit dat de betere merken eenzelfde kwaliteit leer zijn als de Ideal zadels zelf.

edit, wat betreft leer in het algemeen is het trouwens zo dat sinds een aantal jaar het looi en kleur proces is veranderd ivm bepaalde stoffen die niet meer gebruikt mogen worden waardoor het moeilijker is om eenzelfde kleurvastheid als voor die tijd te verkrijgen

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 12:49

Ik heb geen idee eigenlijk of b.v. hulsebos zelf bepaald welke leerkwaliteit er gebruikt wordt. Van wat ik begreep levert Hulsebos enkel de boom aan , verder niet.
Ik las ergens hier ip bokt dat er bij de Ideal fabriek indisch leer wordt gebruikt, wat er kan verschillen per partij van kwaliteit. Maar ik weet ook niet of dat nog steeds zo is.