Belvoir Tack cleaner & conditioner

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Belvoir Tack cleaner & conditioner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 12:04

Hai bokkers.

Vanmorgen las ik het één en ander over Belvoir Tack cleaner & conditioner:

http://www.ej.nl/products/10000093/7520 ... CDM+STEP+1

http://www.ej.nl/products/10000093/7500 ... CDM+STEP+2

Wie heeft hier ervaring mee? En zo ja, welke ervaringen natuurlijk;)

Ik zoek namelijk iets om mijn leren zadel (Euroriding Diamant zonder buffelleer) tussendoor snel mee te kunnen reinigen na het rijden.
Voor het grondig onderhoud gebruik ik Effax ledercombi en Passier lederbalsem. Maar om dit nu iedere keer te doen met een sopje is ook zo'n gedoe.
Daarom leek me de spuitbus wel handig.

Maar...Dan nu de vragen:

*Kan je Tack cleaner (step 1) ook afzonderlijk gebruiken van de conditioner (step 2)? Of raakt het leer dan "ondervoed" omdat ik het wel telkens reinig maar niet meer hydrateer. Ik ben namelijk bang dat ik dan het "beschermlaagje" van het leer weghaal als ik het meermaals per week reinig.

*Kan je deze producten ook in combinatie met reinigingsmiddelen van een ander merk gebruiken?
Nogmaals: voor het grondige schoonmaakwerk gebruik ik Effax Ledercombi, dit is een combinatie van zeep en conditioner die direct het leer verzorgt.
http://www.ej.nl/products/10000093/7520001/
En als het leer erg droog is gebruik ik Passier Lederbalsem
http://www.ej.nl/products/10000093/7500 ... DERBALSEM+

Alvast bedankt voor jullie reacties _/-\o_

Doubtless

Re: Belvoir Tack cleaner & conditioner

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 12:19

Ik gebruik al jaren alleen nr 2 :Y) Poetsen is snel gebeurd en ik heb eigenlijk nog nooit klachten gehad. Poets het overigens niet meerdere keren per week (maar 2x per jaar).

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 12:30

Ik heb van die individueel verpakte conditioner doekjes van dit merk. Ideaal om tussendoor even snel je hoofdstel etc. schoon te maken. Ik gebruik ze gewoon als reiniger en verzorging in 1 gebruik niet meer de cleaner doekjes.

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 12:37

Ik gebruik de gewone zadelzeep van Belvoir, deze is mild reinigend (EN verzorgend) en kun je dus dagelijks gebruiken. Eerder gebruikte ik altijd Stubben zadelzeep (met glycerine) dit is volgens mijn zadelmaker (dhr. van Triest) te agressief. Een vochtige spons is voldoende en dan gewoon uitwrijven.

Ik heb de producten die jij aangeeft ook wel eens gebruikt alleen is de fles zo leeg en vind ik het qua werk echt niet sneller dan gewone zadelzeep. Misschien zijn de doekjes handiger, alleen daar heb ik geen ervaring mee.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 12:45

shabbay schreef:
Ik heb de producten die jij aangeeft ook wel eens gebruikt alleen is de fles zo leeg en vind ik het qua werk echt niet sneller dan gewone zadelzeep. Misschien zijn de doekjes handiger, alleen daar heb ik geen ervaring mee.

Het voordeel van de spuitfles lijkt mij dat je geen gedoe hebt met een emmer, dus je kan het makkelijker even uit de kast halen en met een doek (waar ik standaard een stapeltje van in de kast heb liggen) afnemen. Of vergis ik me nu?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 12:46

Nadeel is dat die flessen van niet zo'n goede kwaliteit zijn & bij mij op de een of andere manier altijd gaan lekken :Y)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 12:49

Volgens mij kan ik me geen spuitfles herinneren die niet lekt;)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 12:49

CrazyCat schreef:
Ik heb van die individueel verpakte conditioner doekjes van dit merk. Ideaal om tussendoor even snel je hoofdstel etc. schoon te maken. Ik gebruik ze gewoon als reiniger en verzorging in 1 gebruik niet meer de cleaner doekjes.

Bedoel je deze doekjes?
http://www.divoza.com/collectie/paard/z ... ner-2.html

Hoeveel doekjes zitten er in zo'n pakje? Stuk of 15 voor zover ik kan zien?

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 14:09

Ik gebruik enkel nummer 1. Ontzettend handig spul. Ruikt ook lekker. Mijn fles lekt ook niet :)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 11:13

Ja die doekjes zijn het er zitten er inderdaad 15 in.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 11:17

Ik gebruik de cleaner en de olie, meer niet. Ontzettend handig :j Ik kan me nieteens meer herinneren hoe ik mijn zadel voorheen schoonmaakte :')
Als je zadel erg vuil is, effe spul in laten trekken en je veegt alles er zo af!

Ik heb niet het idee dat mijn leer er van uitdroogt of er ondervoed van raakt! Het ziet er gewoon nog erg netjes uit..!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 14:34

Ik gebruik ze ook beide, heerlijk spul!
En ook hier geen lekkende flessen :)