Last van de pollen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HorsesNatas

Last van de pollen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 19:20

Hoi Bokkers!

Ik rijd een pony bij op woensdag, Sedan.
Van de week ging ik op Sedan rijden en schudde hij constant met zijn hoofd, dit doet hij de laatste tijd steeds meer.
Maar vandaag ging ik weer rijden in de buitenbak (zoals normaal) en toen schudde hij heftig met zijn hoofd.
De hele tijd proesten en constant zijn hoofd in de hoofd gooien.
Hij schudde ook van links naar rechts, dit doet hij normaal nooit.
Ik was er afgegaan en had zijn neus even nat gemaakt en uitgespoeld.
Ik dacht dat hij last had van de pollen.
Toen ging ik buiten weer even met hem lopen en schudde hij inderdaad minder maar nog steeds.
Ik ging nog even in de binnenbak rijden, daar zijn uiteraard minder pollen.
Denken jullie ook dat hij last heeft van de pollen?
Het lijkt mij slim om een pollennetje te proberen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Zo ja, welke merken zijn beter?

Bedankt voor het lezen en meedenken!
Groetjes Natasja

RenWaBl

Re: Last van de pollen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 20:23

Het kan idd zijn dat hij last van de pollen heeft. :j
Maar hoe ben jij met je hand? Vraag jij veel van je paard met je handen of geef jij kneepjes links en rechts?

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 22:04

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 08:21

Het spijt me dat ik het vraag, maar ik heb geen idee wat 'pollen' zijn, zou iemand mij dat uit kunnen leggen?

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 08:27

Ja dat kan, kan ook een reactie op uv licht zijn of op pijn in het lichaam of een ruiterfout.
Kan een hoop zijn dus. Ik zou het in ieder geval noteren en bijhouden in een boekje.

princesissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:49

Het zou heel goed kunnen hoor dat hij last heeft van mijn pollen. Mijn paardje heeft het ook, en het s gewoon heel moeilijk vast te stellen of hij nou wel last heeft van pollen of niet. Ook kan het zijn dat hij last heeft van ienieminie vliegjes, pollen of zelfs zand van de bak dat opstuift. Ook kan het ook nog in combinatie voorkomen. Bijvoorbeeld dat hij het meer zal doen als de zon schijnt.

Ik heb van alles geprobeerd, van afstraffen met stem tot straffen met druk op de teugels, omdat ze ook nog dachten dat het protest was. Maar ik ben er achter! Ze heeft toch echt last van de pollen.

We gebruiken nu een netje, die houdt én vliegjes tegen én zon én de pollen. Ideaal! Ben zo blij dat dat helpt. Dit gebruik ik dan tijdens het rijden, en ze schud vrijwel helemaal niet meer ;;

http://www.dierenverblijf.eu/images/32200071.gif

Je kan een pollennetje gebruiken, bij mijn paardje hielp t niet veel. Maar misschien bij die van jou wel.
En anders kan je eventueel nog die ik heb gebruiken. Succes!