Zijn er op bokt mensen die een stubben golden wings bit hebben (gehad)? Wat was jullie ervaring hiermee met acceptatie van het paard en gebruik? En ook de maat, hebben jullie dezelfde maat als een andere watertrens?
In de loop van volgend jaar wil ik mijn jonkie waarschijnlijk in gaan rijden en dit leek mij wel een ideaal bit, eventueel ook voor haar moeder waarmee ik met een watertrens vaak wondjes in de mondhoeken krijg.
Ik zou inderdaad ook reacties lezen van gebruikers hoe zij het bit bij hun paard ervaren. En de reden dat ik het hier vraag is dat ik weet dat het niet de fabrikant is die (meerdere malen) reageert dat het bit fijn is.
Ik werd benaderd door Saffier omdat mijn merrie het bit dus heeft.
Allereerst is mijn merrie op deze foto 4 en is ingereden met een dubbelgebroken aurigaan Sprenger. Dit bit gebruikt mijn bijrijder nu een maand of 2.
Ik kan zelf nog weinig zeggen over het bit. Ik heb deze gekocht in nadat ik al ruim zwanger was en ben daardoor vrij snel gestopt met rijden. Ik heb het bit gekocht voor mijn bijrijder. Die vind het bit best fijn. Echter is dat haar mening en kan ik dus niet praten over mijn ervaring. Mijn merrrie kauwt er op het bit maar dat deed ze ook erg op der sprenger bitjes. Ik heb gewoon de maat die ik van andere bitten ook zou moeten hebben. Ik ben pas in augustus uitgerekend.Daarna hoop ik snel weer op mijn lieve merrie te kunnen springen en dan een wat betere gebruikservaring te kunnen geven.
Wel kan ik vast zeggen dat de mondhoekbescherming erg fijn ligt. Je zal geen bitringen meer nodig hebben en ook geen wondjes meer krijgen. Daarbij zitten de ringen van het bit dus gewoon "los" (ze draaien dus gewoon) net als bij een gewone watertrens. Ik persoonlijk had ze liever vast gezien of in D trens zodat je je jonge paard wat meer kan begeleiden. Je kan dan wat meer continue druk hebben en nu draaien de ringen nog steeds. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Jes
Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-12 15:49
Dank je wel voor je reactie! Tegen de tijd dat je zelf meer ervaring met het bit hebt hoor ik het graag, heb nog een jaar de tijd voor ik met mijn jonkie ga beginnen, dus tijd zat
Ik rij een van mn jonge paarden er mee, simpel wel om dat je zo iets meer stuur hebt op de mondhoeken en niet gelijk de hoekjes rauw rijd. Inprincipe werkt een goede bus of knevel trens het zelfde, had deze gekregen maar zal het zelf niet direct aanschaffen omdat ik een bus of knevel net zo goed is Daarnaast moet je even opletten dat het mondstuk niet irriteerd door t materiaal niet elk paard vind het fijn
Ik rij sinds een maandje of 3 met dit bit, en ben er zeer over te spreken. Het bit ligt echt mooi stil in de mond, en ik heb geen beschadigingen in zijn mondhoeken meer sinds dit bit. het bit is wel dun (14 mm) maar dit vind ik alleen maar prettig! heb hiervoor een KK ultra aurigan 16mm geprobeerd, een 18 mm kk ultra rvs, correctiebit (geen succes) en nog een handvol andere uitprobeersels...
Deze hou ik erin! enige nadeel is dat de ringen van rvs zijn,