Ik heb sinds kort mijn oude paardje weer terug, een draver van inmiddels 23 jaar oud. Vroeger (nou ja vroeger, 4 jaar geleden
) had ik een heel fijn Kieffer dressuurzadel voor haar, maar die heb ik een maand voor ze terugkwam verkocht. Als ik had geweten dat ze terug zou komen had ik dat natuurlijk nooit gedaan. 
Momenteel rijd ik met een dressuurzadel dat ik van iemand mag lenen, maar het liefst wil ik zo snel mogelijk een eigen zadel. Nu zit ik te twijfelen wat voor zadel ik wil. Dit geleende zadel overnemen is geen optie omdat degene van wie ik het leen heeft het binnenkort zelf weer nodig heeft. Ik dacht eerst zelf aan een boomloos zadel, omdat ze best een moeilijke rug heeft om een echt goed passend zadel op te leggen (hoge schoft, iets holle rug). Laatst zei iemand tegen me dat ik beter een dressuurzadel kon nemen omdat ik dat gewend was en ik daar ook meer steun aan heb. En nu kwam er laatst wéér iemand naar me toe die zei dat ik toch beter een springzadel kon nemen. Er komt uiteraard een zadelmaker bij kijken.

Help, ik weet het echt niet meer! Eerst klonk een dressuurzadel beter omdat ik weer erg moest wennen aan haar gangen en ik niet zo veel steun had, maar inmiddels ben ik daar alweer aan gewend en voelt het weer helemaal goed. Ik neig nu weer meer naar een boomloos zadel, ik vind het zelf erg lekker zitten en heb het idee dat het voor mijn paard ook fijner is, plus het scheelt een hoop gedoe met een goed passend zadel vinden.
Ik hoor graag wat jullie zouden doen, ik ben er namelijk echt nog niet uit. Bedankt voor de hulp alvast!

Liefs Kimberley