Voortuigen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

teunticheler

Voortuigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-12 18:52

Laatst bijgewerkt door Martine op 22-05-12 19:50, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Van niet zichtbare afbeelding een link gemaakt

original_

Re: Voortuigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 08:45

Ik gebruik een soort gelijke voor mijn merrie, maar het gaat er niet om of het mooi is maar of je echt een maringaal nodig heb bij je paard/pony, want dat is het eigenlijk gewoon, alleen zit deze dan aan je zadel bevestigd :)

Silence

Re: Voortuigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 08:46

Je hebt er ook zonder martingaal.
Die houden je zadel tegen voor schuiven, daar rijden wel meer mensen mee voor de mooi.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 08:52

Een voortuig wordt vooral gebruikt bij het springen omdat je paard zich helemaal rond maakt boven de sprong. Daardoor verandert de houding van de rug en kan een goed passend zadel toch naar achteren schuiven. Het voortuig zorgt ervoor dat het zadel op zijn plek blijft.

Dat er ook martingaalvorkjes aan kunnen is dan extra handig. Anders zou je 2 dingen over elkaar krijgen. Namelijk een een voortuig/borsttuig en een martingaal. :D Als je geen martingaal nodig hebt, pmdat je pony gewoon stuurbaar blijft tijdens het springen, dan laat je die eraf.

Bijkomstig voordeel vond ik altijd dat de manen van mijn paard snel afbraken en dat gebeurde dus al met de band van de martingaal. Hierbij heb je daar geen last van.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 10:38

Ik heb een Passier Auriga breastplate. Deze gebruik ik bij mijn volbloed bij polocrosse wedstrijden, omdat we hier veel snelle bewegingen maken, heel snel accelereren en vlugge draaien en stops maken. Paard heeft ultieme bewegingsvrijheid, wat mij bij andere borst/voortuigen nog wel eens tegenviel. Hij is wel erg massief, dat wel ja. Maar mijn zadel ligt enorm stevig en mijn paard wordt op geen enkele manier gehinderd in zijn bewegingen! Ben er heel tevreden mee.

http://www.passier.com/en/accessories/b ... eastplate/

Mijn eigen. De 'headcheck' die van zijn singel, door het borsttuig, naar zijn neus loopt is van Bomber. Deze hoort eigenlijk niet bij het voortuig.
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 3825_n.jpg