zadel op laten vullen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anena

zadel op laten vullen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 19:31

Ik vroeg mij af wat het bij jullie kost om een zadel op te laten vullen (incl nakijken uiteraard). Excl eventuele voorrijdkosten...

Ik heb een nieuw zadel en nu al voor de 2e keer op laten vullen. De eerste keer was gratis en nu moest ik betalen. En moet zeggen dat ik nogal schrok van het bedrag voor het opvullen? Zo veel werk leek het niet? Maar ik heb geen idee wat normale prijzen zijn?

Jolien87

Re: zadel op laten vullen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 20:48

Mag ik vragen waarom je een nieuw zadel tot 2x toe laat opvullen?

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 20:50

volgens mij iets van 65euro dacht ik.
maar idd waarom heb je hem nu al 2x laten opvullen?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 20:52

Bij mijn zadel laatste keer opvullen, kon gewoon bij stal.
Was 40 euro, incl. voorrijkosten. (met 2 personen dus voorrijdkosten waren verdeeld.)
Laatst bijgewerkt door mika11 op 21-05-12 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

DJB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 20:55

€100,-, en hij was met 10 min klaar...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 20:57

50 incl nakijken en passen

Mijn zadel is na het opvullen met wol na het inzakken ook opnieuw nagekeken en wat bijgevuld waar nodig was

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 20:59

35 excl voorrijkosten en 75 voor het gehele zadel opvullen trouwens

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 21:04

Het hangt uiteraard af van de hoeveelheid vulling die vervangen of bijgevuld moet worden.
Je zou eventueel ook bij verschillende zadelmakers vragen naar een prijsopgave, zo kan je zelf kiezen welke zadelmaker voor jou de beste keus is. Nadeel hiervan is natuurlijk wel dat alle zadelmakers zeggen het beste werk te leveren, maar dit moet je zelf ervaren en bepalen;)

Anena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-12 19:29

DJB schreef:
€100,-, en hij was met 10 min klaar...

Oke, dan valt dat van mij nog wel mee ;)

FHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:44

Een goede zadelpasser c.q. -maker levert kwaliteit en is z'n geld waard!

Ik adviseer mijn klanten twee maal per jaar het zadel te laten controleren op pasvorm, ligging, balans etc. en 1x per twee jaar het zadel helemaal leeg te laten halen en opnieuw te laten vullen. Dit uiteraard bij regelmatig gebruik; als je twee maal in de week rijdt duur het langer voor leeghalen en opnieuw vullen nodig is.
De wollen vulling van een zadel zakt nu eenmaal in onder het gewicht van de ruiter. Je vult steeds bij om een goede pasvorm, ligging en balans te garanderen, maar op een gegeven moment is het zadel echt vol. Dan worden de kussens te hard, om voor het paard nog comfortabel te zijn. Dan moet het zadel compleet leeg gehaald en opnieuw gevuld worden en begint het hele riedeltje weer van voor af aan.
Een pasconsult kost bij mij €75 incl. BTW, excl. reiskosten. Ik kijk het paard weer helemaal na, controleer het zadel op ligging en vul bij waar nodig (dat zit dan bij de prijs inbegrepen) en laat de ruiter rijden om de ligging te kunnen beoordelen. Ik ben daar op locatie dan al gauw een uur mee bezig.

Een zadel kopen, er regelmatig mee rijden, maar er nooit meer iets aan laten doen, komt (de rug van) je paard niet ten goede. Een auto heeft ook regelmatig onderhoud nodig; een zadel ook.

Anena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 17:19

O, dat het nodig is twijfel ik ook echt niet aan hoor! Maar had eerlijk gezegd niet verwacht dat het zo 'duur' zou zijn... Al blijkt het een redelijke prijs te zijn als ik zo naar de gemiddelde reactie kijk...

dikkiebal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 09:21

Wat is duur? als je problemen krijgt met de rug zijn de kosten van DA of osteo veel hoger.
Een paard hebben en houden kost nu eenmaal (veel)geld. Juist op harnachement en hoefsmid kun je niet bezuinigen.