watertrens waterford ervaringen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lara

watertrens waterford ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 11:30

Ik ben wel heel benieuwd naar ervaringen met dit bit.
http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/ ... 056696/164
Wat ik al gelezen heb is dat het zeer goede drukverdeling heeft door de vele schakeltjes, iets wat mij erg aanspreekt. Maar ik ben erg benieuwd wat er in de praktijk nou van gevonden word, omdat ik dit bit ''ontdekt'' heb dankzij paardenbitten.nl maar er verder eigenlijk nooit wat over hoor..
Werkt het nou echt over het algemeen zachter in door de betere drukverdeling? Loopt je paard er fijner op of juist niet?
Afbeelding

Lijkt mij een erg fijn bit namelijk, het enige wat ik misschien anders had willen zien is dat de schakels die naast die midden zitten misschien van koper voor de smaak, maar dat is persoonlijke voorkeur :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 11:32

Nee dit is juist scherp vanwege het ruwe oppervlak, je kunt je voorstellen wat er gebeurd als je het bit naar een kant trekt.

Lara

Re: watertrens waterford ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 11:33

Ja ik lees nu net ook dat het niet op wedstrijden gebruikt mag worden, toch grappig dat ik me er zo op verkeken had.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 11:38

Doordat het flexibel is en meevormd met de mond is het wel weer zachter maar het enorme gebobbelde oppervlak maakt het helemaal teniet.

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 11:42

Ja inderdaad, zo had ik 'm nog niet bekeken

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 12:03

Hier is ook een recent topic, wellicht helpt je het wat: [HAR] Ervaring met Waterford bit gevraagd.

Dit is een bit wat op zich nog wel redelijk vaak gebruikt wordt bij paarden die niet van stevige mondstukken houden, zoals de traditionele. Hiermee kan het paard dus goed 'spelen', het vraagt alleen om een hele subtiele, zachte en fijne handhouding. Heb je dit als ruiter, dan kan dit best een fijn bit zijn.
Deze lossigheid kan direct ook als nadeel gezien worden dat paarden het direct te rommelig vinden.