Ik ben van plan een halstertouw te gaan knopen (een halstertouw ja, geen touwhalster), en ik had als knoop de weitasknoop in gedachten. Hier heb ik alleen wel wat vraagjes over.
1) Is de weitasknoop geschikt voor een halstertouw? (zal het paard er niet aan vast zetten en loop er ook niet mee buiten, maar wil natuurlijk niet dat ie bij het kleinste rukje al stuk gaat natuurlijk. 2) Wat voor soort touw moet ik hiervoor gebruiken? Ik had zelf het touw in gedachten wat ook vaak voor touwhalsters gebruikt wordt, maar weet niet of dit te dik is. 3) Hoeveel meter touw heb je nodig voor een meter geknoopt touw? Want je verliest natuurlijk een heleboel van de lengte door het knopen. 4) Wat doe ik met het einde van het halstertouw? Knoop erin?
Ik kon met de zoekfunctie niet de antwoorden op deze vragen vinden, ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Hoi, heb er niet veel verstand van maar mij lijkt het het meest logisch: 1) als je stevig touw hebt dan wel 2) ik zou ook het touw gebruiken voor touwhalsters 3) ik denk dat je minimaal voor de weitasknoop 3x zo lang touw moet gebruiken, wil je toch minder en je bent al bezig, de schaar is dan je redder 4) branden
ik hoop dat je er wat aan hebt, dit is gewoon wat ik zou doen succes !
MusicELINE
Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-12 14:30
Ja daar heb je wel een punt, beter te veel dan te weinig. Nog een vraagje over dat branden, hoe? Gewoon met vuur? Of met een speciaal las-ding ofzo? Ik heb dit nog nooit gedaan namelijk
Gewoon met een aansteker, lijkt me het makkelijkst, gewoon aansteker er bij houden
uleon
Geplaatst: 28-03-13 18:51
Ik ga eennshow halster maken van wol kan ik hier ook mee dat touw gaan maken ik doe wel veel lagenn over elkaar en als ik het brand vliegt het dan niet in ode fik????
Ik zou eerst een 'oefen' touw maken met stro touwtjes. Zo kan je inschatten hoeveel je nodig hebt en hoe het resultaat gaat worden. Ook de knoop kan je zo lekker oefenen en als het mislukt heeft het je geen geld gekos!
Zoek op youtube naar iets als 3 of 4 strand round braid instructies, ik denk dat je weitasknoop te scherp aan je handen is. Om een dik genoeg touw te krijgen moet je of erg veel strengen gebruiken of dik touw gebruiken en dat mooi strak knopen is lastig (touw te stijf), touwhalster touw is nl minimaal 6mm dik.
Smelten doe ik het liefst met een waxinelichtje. Dan heb ik mijn handen vrij en genoeg ruimte er omheen om nergens achter te blijven haken bv.