Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

. Maar als je gaat springen is het helemaal niets(je zit dan te vast in het zadel en kunt dan niet zo gemakkelijk in de verlichte zit gaan), maar als je je veelzijdigheidszadel houd voor het springen kan het prima toch? Of is ie kapot??
dressuur518 schreef:Ik heb ook een dressuur zadel, en het zit idd een stuk steviger en ik kan er prima mee buitenrijden (maak meestal een buitenritje van een uur of twee uur. Maar als je gaat springen is het helemaal niets(je zit dan te vast in het zadel en kunt dan niet zo gemakkelijk in de verlichte zit gaan), maar als je je veelzijdigheidszadel houd voor het springen kan het prima toch? Of is ie kapot??
Suc6!
Scum schreef:Je doel is dus dressuur rijden en buitenritten maken? Kan prima met een dressuurzadel hoor. Springen met een dressuurzadel moet je niet doen. Je kunt de beugels niet kort genoeg maken, anders heb je geen steun meer bij je knie. En je hindert je paard dan.
Maar voor wat jij ermee wil doen zou ik dan lekker voor het dressuurzadel gaan hoor.