Geschikt bit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kiiimy

Geschikt bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-12 12:29

Ik heb wat problemen met het zoeken naar een geschikt bit voor mijn bijna 5jarige merrie.
Eerst reed ik haar met een gewoon dubbelgebroken trensbitje met een koper stukje in het midden dat was een redelek dun dus heb
ik dat uitgedaan omdat ik dacht dat het nogal scherp was omdat ze opeens begon met steigeren ed. (dat is nu opgelost)

toen heb ik haar een rubber gebroken trensje ingedaan , daar was ze dan weer te sterk op.. ze is echt super sterk ik kan haar meestal gewoon niet de baas..

Dan heb ik op aanraden van iemand een dubbelgebroken scharenbitje gekocht met een rollend koper stukje in het midden en daar liep ze dan weer een tijdje
super op en heb ik harde vooruitgang gemaakt..

maar nu plots is ze aan haar linkse kant heel vast geworden en kan ik haar soms gewoon niet meer draaien..
ik heb bang dat ze haar nu dus weer verzet tege dat bit en dat waarschijnlijk weeral geen geschikt is. Ze maakt haar NOG sterker en kan ik haar dus niet meer
de baas, wat enorme problemen geeft bij het springen.. Andere zeggen dan weer een zwaarder bitje .. maar ik ben niet meteen voor 'als het niet lukt steek
ik er maar een scherper bitje in' .. ik neem wekelijks privéles maar hij zegt er precies niet echt iets op als ze zo begint tege te trekken moet ik gewoon 'eens terugtrekken'
maar ik vind dat ze dan alleen maar NOG sterker word en dat wil ik dus niet..

Ik zit er nu al 2-3 weken mee en het is echt zo ontmoedigend dat ik er dagelijks tijd in steek en het precies enkel maar slechter gaat, ik moet vaak ook gewoon stoppen omdat ik heel veel last heb van mijn rug en als zij dan nog zo is een uur gaat tegen trekken ik het gewoon niet meer kan uithouden..

Heb al aan de eigenaar gevraagt de tandarts is te laten komen misschien is het iets met haar tanden?

Ik hoop dat iemand raad weet ;(

* ze ontspant haar ook heel moeilijk, daar ben ik dagelijks toch een half uur - 3 kwartier mee bezig eer ze goed ontspannen loopt ..

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 13:23

Tandarts is een goed plan :j

En bij deze opmerking van je intructie " ik neem wekelijks privéles maar hij zegt er precies niet echt iets op als ze zo begint tege te trekken moet ik gewoon 'eens terugtrekken' maar ik vind dat ze dan alleen maar NOG sterker word en dat wil ik dus niet.." zou ik ook op zoek gaan naar een instructeur die wel iets van paardrijden begrijpt..

Waarschijnlijk kom je er dan achter dat je ergens een grote rijtechnische fout maakt (of er moet blijken dat de tandarts veel problemen tegen komt), en dat een ander bit helemaal niet nodig is.

Kiiimy

Re: Geschikt bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-12 15:13

Ja heb ik ook al gedacht om een andere te nemen. maar ik heb met deze lesgever héél veel vooruitgang gemaakt met dat paard dus ik begrijp niet waarom hij voor dit dan zo'n opmerking geeft.. achja,
daarnet ging het weer net iets beter ( hangt ook deels van haar mood af ) maar als ze heet word is het echt moeilijk om haar de baas te houden omdat ze zo sterk is..

Woeps

Re: Geschikt bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 15:18

vind ik wel aparte opmerkingen ik zou ook voor ander instructeur gaan.