Wow Korrectorpad loopt leeg...?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marieke1983

Wow Korrectorpad loopt leeg...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 17:25

Ik heb een tweedehands (heel weinig gebruikte) korrectorpad van wow aangeschaft. De pad is aangemeten door een erkend dealer van wow. Bij het aanmeten had ze de indruk dat de pad linksvoor leeg liep. Nu ik er een aantal keer mee heb gereden is de pad linksvoor helemaal leeggelopen. In het buisje waar je de lucht doorheen pompt zie je allemaal luchtbelletjes zitten.

Iemand enig idee wat de oorzaak is? Slecht sluitend dopje of is de pad lek?? Ik heb helaas het pompje niet, is bij het aanmeten met 'de verkeerde' mee naar huis gegaan. Dus opnieuw oppompen kan ik pas als ik het pompje weer heb. Maar hoor graag alvast wat ik kan doen/ testen als ik het pompje weer heb.

Alvast bedankt!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 00:58

Ik had dat ook steeds, totdat ik het dopje eerst een klein beetje nat maakte voor het dichtdraaien. Vanaf ik dat ben gaan doen duurde het aanzienlijk langer voordat er iets leeg begon te lopen, en soms bleef het vol totdat ik weer moest veranderen. Ik moest toen nogal vaak veranderen, dus heb geen idee wat het langetermijn effect zou zijn geweest.

Aimee

Re: Wow Korrectorpad loopt leeg...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 08:35

De Korrector pad loopt inderdaad altijd een beetje leeg.
Maar in principe zou dat wel redelijk gelijkmatig moeten gaan. Als alleen de linkervoorpad helemaal leeg loopt en de andere drie kussens blijven redelijk vol, dan is er waarschijnlijk wat anders aan de hand.
Meestal is niet het kussen zelf lek, maar het slangetje. Vaak bij de aanhechting met het kussen.
Dat is redelijk eenvoudig zelf te repareren :)

marieke1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-12 08:09

Dank jullie voor jullie reacties. Aimee, als het inderdaad het slangetje is, hoe kan ik dit dan repareren?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 08:41

Als het goed is, kun je de kussens en de slangetjes eruit halen via de opening in het midden.
Wel goed opletten hoe alles erin zat, zodat je het op dezelfde manier terug kunt stoppen.

Ik test lekke kussens gewoon zoals een lekke fietsband. Emmertje water, kussen oppompen en zoeken naar het gat door de belletjes.
Tot nu toe waren het bij mij altijd de slangetjes waar dan de belletjes vandaan kwamen.
Slangetje los maken van het kussen, stukje eraf knippen waar het gat zit en weer aan het kussen vast maken.

marieke1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-12 11:28

Ah, thanks! Goede tip! Ik heb nu twee keer iemand van wow voor mij de pad laten oppompen. Maar nu ik het zelf doe zie ik dat het linker kussen lang niet zoveel lucht krijgt als het rechter, terwijl ik ze tegelijk oppomp. Ik ga iig eerst de test met het water doen.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 11:41

Succes!
Het verstellen van de Korrector zou ik sowieso lekker zelf doen :)

Hetzelfde principe voor het herstellen van lekke kussens geldt overigens ook voor flairkussens in zadels :D

marieke1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-12 11:47

Ik heb geen lek kunnen ontdekken. Het lijkt wel of het slangetje verstopt zit, dus heb het hele buisje (met mijn mond... :) ) leeggezogen, zodat alle belletjes er uit waren. Dopje nagekeken en niets te zien. Nogmaals gepompt en zelfde verhaal: rechts voel ik direct lucht in komen, links duurt veel langer. Heb je misschien nog een andere tip voor me? ;)

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 11:48

Heb je ook gekeken of de directe aanhechting met het kussen nog in orde is?

marieke1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-12 11:51

Voor zover ik het kan zien en beoordelen lijkt hij in orde.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 11:55

En als je het kussen leeg drukt, komt de lucht er dan makkelijk uit?

marieke1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-12 12:07

Dat is ongeveer gelijk aan de andere kant.

Ik heb de kussens telkens tegelijk opgepomt. Nu ik een voor een de kussens oppomp en met mijn vinger het pompje bij het gaatje waar nu geen slangetje aan zit dicht houd kan ik het linker kussen wel goed oppompen, zo goed als gelijk aan rechts met hetzelfde aantal pompjes. Denk dat dat een oplossing is wat het oppompen betreft. Denk dat het nu een kwestie is van uitproberen om te zien of de pad ook écht leeg loopt of het een kwestie van een niet goed gevuld kussen was. Hoewel de WOW dealer dit bij het aanmeten wel gezien moet hebben, neem ik aan...

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 12:16

Inderdaad, gewoon uitproberen of de lucht er nu wel in blijft!

Tja.... De vraag of de Wowdealer dat gezien heeft, euh...
Laat ik het er maar op houden dat ik het niet voor niets zelf doe ;)