ervaringen dichte martingaal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

emma525

ervaringen dichte martingaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 15:48

mistid

Re: ervaringen dichte martingaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 17:27

BXM ruitersport uit Gasteren? heeft ze ook. Ik heb daar ook een weg. Foto's in mijn profiel, hij is helemaal niet kort en je kunt de lengte ook nog wat verstellen.

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 17:30

hoi, geen tip ofzo maar kun je me uitleggen wat het verschil tussen het effect van een dichte of open martingaal is?

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 17:50

In het rijden maakt het niet veel verschil. Alleen als je heel breed stuurt dan blijft de teugel vanaf het bit tot de ringetjes van de martingaal bij elkaar.
Het is er eigenlijk voor als je een paard hebt die ooit in de vork van de martingaal bijt en er zo in kan blijven hangen en in paniek raakt. Door dat dichte stuk kan hij dat niet.
Als je het gewoon mooi vind kun je het gerust gebruiken.

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 19:40

mistid schreef:
BXM ruitersport uit Gasteren? heeft ze ook. Ik heb daar ook een weg. Foto's in mijn profiel, hij is helemaal niet kort en je kunt de lengte ook nog wat verstellen.

Dat is dezelfde als de divoza? Want ik vond die ook wat stug. Kan hem natuurlijk een nachtje in olie leggen.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 21:52

Nee, het is een andere. Die van BXM is van hun eigen merk (Cabayo?) en die is gelijk al vrij soepel. Een hele nacht in de olie zou ik niet doen, eerder een uurtje. heeft al eens een hoofdstel op die manier verpest

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 22:08

mistid schreef:
Nee, het is een andere. Die van BXM is van hun eigen merk (Cabayo?) en die is gelijk al vrij soepel. Een hele nacht in de olie zou ik niet doen, eerder een uurtje. heeft al eens een hoofdstel op die manier verpest

Oke, dan weet ik dat ook. Ik vond die van hooks wel mooi omdat er bovenaan nog 2 gescheiden delen zitten.
Uurtje is ook wel beter, ik heb echt nog nooit iets 1 hele nacht in de olie gehad.