Eczeem deken vraag

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lara3007

Eczeem deken vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 09:09

Heeft er iemand verstand van de maten voor eczeemdekens? Ik heb een shet van ongeeer 120 hoog, ruglengte 90 cm. Heb gelezen dat iemand met een shet maat 145 had, maar de meeste shetten zijn kleiner dan de mijne.. Dus ik vroeg me af of iemand weet hoe je die maat berekend?

malissapaard

Re: Eczeem deken vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 09:13

gewoon de deken tabel, naar de schofthoogte kijken, als je pony heel breed is zal ik een grotere maat nemen. exeemdekens vallen altijd kleiner en anders in de winkel vragen.

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 11:18

Heb bij mijn ronde shet :D van 90 cm hoog een deken maat 135 en deze zit strak om zijn buik. Nu heft ie geen zomereczeem maar krijgt hem soms om als het extreem vliegweer is. Volgende wordt maatje groter
IJslander bij ons op stal van 1,30 (gok ik) hadden ze van epplejeck een 165 geadviseerd maar deze vallen klein uit en heeft nu een 175.
Als het een stevige pony is zal ik toch al voor een 155 of 165 gaan maar ligt er ook aan welk merk want vallen toch wel wat verschillend uit

_Epplejeck_

Woonplaats: Drachten-Heemskerk-Eindhoven-Zwolle-Groningen-Breda-Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 08:31

Dit is een linkje naar een dekenmaattabel:
http://www.ej.nl/SupplyImages/banners/m ... ttabel.jpg

Even je pony opmeten en dat weet je precies welke maat je moet hebben!

Je kunt een deken beter iets groter nemen dan te klein. Een deken die te strak zit gaat namelijk schuren en dat is niet prettig voor je pony.