Wit hoofdstel.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kayleigh__

Wit hoofdstel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-12 19:57

Heb weer iets in mn hoofd zitten en dat gaat er niet meer uit.
Harry's hoofdstel is eigenlijk wel aan vervanging toe. En nu heb ik een heel gaaf hoofdstel gezien dat ook niet te duur is. Een witte, en ik vind dat helemaal gaaf.
Maaaaar, is dit een beetje makkelijk in gebruik? Kan me voorstellen dat het veel vaker schoongemaakt moet worden?
Ben dus erg benieuwd welke ervaringen jullie hebben met witte hoofdstellen.
http://item.mobileweb.ebay.de/viewitem? ... 9816652336
Deze vind ik erg gaaf.

Oh , en ik ben wel benieuwd of jullie foto's hebben van een wit hoofdstel op een vos (met bles)...

Lynn_Nikita

Re: Wit hoofdstel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 20:08

Ik vind het persoonlijk niet mooi aangezien je waarschijnlijk geen wit zadel hebt. verder heb ik er geen ervaringen mee, maar lijkt me moeilijk, ook als je reserveonderdelen nodig hebt als bv een riempje stukgaat

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 20:09

Ik had ooit de neiging op een witte rossner croco te gaan kopen voor een mn bruine uk, maar ik denk zelf persoonlijk dat het niet heel mooi staat!

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 20:10

EEn wit hoofdstel gebruiken wij alleen voor het voorbrengen van de paarden op een keuring. De reden hiervoor is dat het inderdaad snel vies wordt en niet lang netjes blijft. Ook niet als je het iedere keer schoonmaakt.
Op de keuring zijn de paarden superschoon en vlak voor en na je rondje voor de jury gaat het hoofdstel meteen weer uit.
Laatst bijgewerkt door Akhal_Teke op 13-05-12 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 20:10

ik ben bang dat het snel wat geel wordt, je moet dan acht wel goed spul hebben om het schoon te maken (welke daarvoor geschikt is weet ik niet)
vind het wel wat hebben zo'n wit hoofdstel, maar vervanging van onderdelen zal iid niet makkelijk zijn, maar ach, hoe vaak komt dat voor

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-12 20:14

Paard heeft hoge witte benen en een witte bles. Heb een wit bontje op mn zadel en met een dekje met wit erin, denk ik dat het best gaaf gaat staan, ook als het zadel niet wit is.
Heb gelezen dat groene zeep het weer goed wit kan maken.
Gok dat ik inderdaad niet vaak iets vervangends nodig heb. Hoewel dat dan inderdaad even een probleempje zal zijn.
Overigens rijd ik hooguit 4x per week, heel intensief word het dan niet gebruikt.

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 20:21

Ik heb een wit hoofdstel. Vind het heel gaaf staan. (heb hem op een haflinger met lange witte manen) hij is makkelijk schoon te houden. Ik wissel wel af met m'n zwarte hoofdstel.

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-12 21:13

Das fijn om te horen.
Lijkt me ook erg gaaf staan bij een haf!

LauravW22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 09:35

Hoihoi,

Ik heb een wit hoofdstel voor mijn friese merrie en bij haar vind ik het echt heel leuk staan!
Ik zou niet weten hoe het bij een ander paard zou staan, maar heb schoonmaken is niet zo heel moeilijk hoor (a)

Ik wissel ook nogsteeds wel met mijn andere hoofdstel af.

Heb er ook foto's van moet je anders maar een pb sturen! :)

Groetjes laura