Wat is dit? Raadselachtige vondst hoofdstel-onderdelenbak

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Wat is dit? Raadselachtige vondst hoofdstel-onderdelenbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-12 22:12

Wie kan me vertellen wat ik hier eigenlijk heb? Ik was in mijn hoofdstel-onderdelen bak (je kent het misschien wel) op zoek naar onderdelen om van mijn gewone hoofdstel een bitloos hoofdstel te maken. Tijdens het rommelen kwam ik, naast een dikke zwarte harige spin :r , het volgende tegen.

Afbeelding

Afbeelding

Bij nadere inspectie komt het mij niet bekend voor, dus ik vermoed dat ik het ooit eens geruild heb met iemand voor iets anders en dat het vervolgens in die bak is beland. Maar.... wat is het? Ik heb ergens het idee dat het wel eens precies kan zijn wat ik wou maken (bitloos), maar euh.. het lijkt ook wel wat op een hackamore (zonder teugel aan de onderste kant van de schaar? vreemd).

Als het wel een onderdeel is voor een bitloos hoofdstel.. waar komen dan de teugels? En klopt het dat de O-ring aan de bovenste neusriem hangt en niet verbonden is met de onderste neusriem?

Ik heb het nu even op de volgende manier aan een hoofdstel vastgemaakt. (alleen de riempjes waar normaal de bakstukken aan komen hangen er nu los bij? Let wel, het gaat om een oud stoffig hoofdstel, voor eventueel gebruik komt de hele boel goed in het vet ;)

Afbeelding

kleinvosje

Re: Wat is dit? Raadselachtige vondst hoofdstel-onderdelenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 22:13

Dat is in mijn ogen inderdaad een Hackamore, maar waarom er dan een verbindingsriempje aan het onderste oog zit?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 22:15

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 22:16

Mr_Smith

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 22:18

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-12 22:24

Bedankt voor de reacties. De link wil op de één of andere manier niet openen (kan aan mijn laptop liggen hoor). Maar deze schaar is best groot en zit op de plaats waar normaal het bit zou zitten. Op de foto zie ik ook dat de bovenste neusriem vast zit aan het bit? Hier kan er geen bit aan, maar ook loopt bovenaan de schaar een verbinding naar een riem die naar het kopstuk loopt (zelfde als bij een normale neusriem). Dat zie ik ook niet op de bovenstaande foto? En waarom zit die O-ring er aan?

Edit: de bovenste link opent wel en het is idd precies zo'n ding. Maar ik vraag me echt af waar het voor dient eigenlijk?

Jammer dat het dus niet voor bitloos gebruik is! Dan kan ik er helaas niks mee vrees ik.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-12 22:33

Oke, ik heb er even op gegoogeled en hij gaat dus linea recta terug de bak in. Misschien leuk voor onderdelen maar zoiets ga ik niet aan mn paard hangen brrrrr. Dan maar verder knutselen om iets bitloos te maken ;)

bedankt voor de reacties.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 03:59

Er kan wel een bit aan jouw hoofdstel: er zit een bakstuk aan. Of zie ik dat verkeerd?

Mr_Smith

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 09:49

HippoLogic schreef:
Er kan wel een bit aan jouw hoofdstel: er zit een bakstuk aan. Of zie ik dat verkeerd?

Klopt het dient in combinatie met het bit te worden gebruikt.