Ik las op internet dat deze zadels bestaan en ik ben benieuwd of iemand weet welke merken dat zijn. We hebben nu al verschillende zadels op onze merrie gepast en met allemaal krijgt ze zwellingen achter haar schouders, dus een zadel met teruggesneden zweetblad lijkt me een geschikt zadel voor haar.
Aukelizzy
Geplaatst: 12-05-12 20:59
Volgens mij hebben bepaalde zadels voor IJslanders terug gesneden zweetbladen... Maar ik weet niet of je die bedoeld.
Mijn zadel heeft dit ook. Niet heel extreem, maar er is wel een duidelijk ronding voor schoudervrijheid. Het is een Schumacher, welke uitvoering weet ik niet.
Heb twee leen zadels en Marleen heeft van de week met één van de zadels even gereden,maar die zakt op haar schouders,dus gelijk weer af gedaan. Het lijkt ook wel of alle zadel naar voren schuiven bij haar. Vandaag wilde ik haar even longeren dit doe ik altijd met een licht kunststof zadel en toen ik haar had aangesingeld gaf ze met toch een rodeo weg,dit heb ik nog nooit mee gemaakt. gelijk zadel er af gehaald en haar haar alleen met het hoofdstel gelongeerd en dan is er niks meer aan de hand. Er komt niet eerder een zadel op als dat er een zadelpasser langs geweest is, maar dat is hier ook altijd een probleem, ik woon op Texel en er is er net eentje geweest,dus kan het weer maanden duren voordat er weer eentje komt