Nog niet zo lang geleden, zeg twee maanden, is de zadelmaker langs gekomen om mijn zadel te controleren. Hij zei dat het zadel goed lag maar dat het helemaal perfect zou zijn als ik een nieuw zadel op maat zou laten maken. Hij zei ook dat dat absoluut geen must was en dat ik daar nog best een tijd mee kon wachten. Een nieuw zadel is best prijzig en omdat ik dit jaar ga studeren groeit het geld mij/mijn ouders ook niet echt op de rug. Bovendien rij ik ook weer niet zó fanatiek. Ik rij nu met een Cliff Barnsby dressuurzadel...
Maargoed nu heeft mijn pony dus van de ene op de andere dag drukplekken gekregen... Aan beide kanten bij de schoft, en iets verder naar achter aan één kant naast de ruggengraat. Het zijn ronde/ovale plekken met witte haren... Mijn pony reageert er verder niet op als ik er op druk, tenminste niet meer dan op andere plekken ('Wat ben jij nou weer aan het doen, baasje??'). Ook bij het rijden merk ik helemaal niks, ze is super braaf (zowel aan het werk in de bak als op buitenrit).
Als het nodig is haal ik de zadelmaker er natuurlijk bij, maar hebben jullie nog tips/ideeën? Komt dit door een toch niet passend zadel, of is er iets mis met mijn dekjes? Het is echt bijna van de ene dag op de andere gekomen, opeens had ze die plekken... Mijn pony staat zonder deken in de wei. Soms hapt haar paardenvriendje wel wat haren weg maar dat ziet er echt anders uit...
Toevoeging: Ik heb een paar weken geleden wel een trektocht gemaakt, nouja, twee dagen 40-50 km per dag rijden... De zadelmaker zei dat dat gewoon kon... Heb wel met mijn 'gewone' dekjes gereden, dus niet met extra dikke. Komt het daardoor?
lindar1985
Geplaatst: 16-10-12 22:26
Hey, hier het zelfde probleem na een trektocht, paar weken geleden, toen ook wel die dag drukplekken geconstateerd Ik ben alleen benieuwd, zijn bij jou de witte haren(die hij nu aan t ontwikkelen is), met het verharen, weer weg gegaan?
Van de zomer gingen ze weer weg maar nu met verharen zijn ze weer zichtbaar... Binnenkort wordt mn zadel aangepast, dan ligt het straks weer helemaal goed, hoop ik.