een perfect passend zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dor1987

een perfect passend zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 16:20

Hallo

misschien een rare vraag maar hoe kom ik er achter wat het perfecte zadel is voor een paard

mvg

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 16:24

Met hulp van een zadelmaker/-passer ? :)

dor1987

Re: een perfect passend zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 16:27

ja dat snap ik maar zijn er ook nog trukjes dat je zelf een beetje kunt zien of die goed zit ja of nee

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 16:27

je eerste topic zie ik..... zo'n rare vraag is het niet hoor, er zijn veel mensen die met een verkeerd passend zadel rijden. schakel een goede zadelmaker in en hij kan je helpen met het vinden van een goed passend zadel.

dor1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 16:31

criollolover schreef:
je eerste topic zie ik..... zo'n rare vraag is het niet hoor, er zijn veel mensen die met een verkeerd passend zadel rijden. schakel een goede zadelmaker in en hij kan je helpen met het vinden van een goed passend zadel.

denk op de zelfde tijd geplaats maar ja dat snap ik wel maar het gaat mij er om waar ik zelf op kan letten
of een zadel goed zit ja of nee

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 16:44

Er zullen vast wel trucjes zijn. Maar ik denk dat je toch beter een zadelmaker/-passer kunt inschakelen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 16:46

Je kan het wel globaal bepalen, maar als jij op het zadel zit en gaat rijden weet jij niet precies hoe of wat.
Daarvoor zul je dus echt een zadelpasser nodig hebben, die kan zien of het zadel goed ligt als ermee gereden wordt..

Want goed "liggen" als je ernaast staat is weer iets anders dan wanneer je daadwerkelijk met je paard aan de slag gaat met het desbetreffende zadel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:03

De enige manier om echt zeker te weten dat een zadel tijdens het rijden goed ligt en comfortabel aanvoelt op je paard, is door het te testen d.m.v. bvb. een digitale zadeldrukmeting.

En daarnaast dan natuurlijk ook nog door op je paard te letten of die eer goed op reageert :)

Een zadelmaker / passer kan natuurlijk wel advies geven maar helaas zitten die er ook regelmatig naast :=

Dat zul je zelf ook hebben, pas als je het gaat meten weet je of het perfect passend is....en dan ook tijdens allerlei buigingen en bewegingen tijdens het rijden :)

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 17:41

ik was ook op zoek naar een 2de zadel voor mijn paard, dat viel dus goed tegen,
heb er verschillende merken opgehad, niks lag goed, werd er simpel van, maar nu heb ik een kieffer,
redelijk nieuwe, deze past dus eindelijk wel, deze zadels zijn meestal ook wel goed passend te maken.
je kan beter iets meer voor een zadel betalen als dat het achteraf toch niet goed ligt