Kalkoenstobjes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

magic_lover

Kalkoenstobjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 10:19

Ik ben opzoek naar kalkoenstobjes
Voor de duidelijkheid deze dingen:
Afbeelding

Maar dan niet met een inbus, maar die die je gewoon met een platte schroevendraaier in kan draaien.
Kan ze nergens vinden, maar weet dat ze er zijn.
Iemand een idee waar ze te koop zijn?

florence123

Re: Kalkoenstobjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 12:19

wij hebben die nog gehad, is niet zo handig,
soms gebeurde dat het gaatje binnenin met vuil zat, en aangezien het zo klein is
was dit super moeilijk om uit te kuisen.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 14:02

Nee daar ben ik ook opzoek naar die je met een platte schroevendraaier erin kunt draaien, of is het daar netzo?
Deze met inbus heb ik al ervaring mee en zijn vreselijke ondingen waar je ze zo kapot draait en dus never er meer uit krijgt..

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:04

Ik heb ze laatst nog ergens gezien voor de schroevendraaien. Was op concours bij een kraam in Exloo volgens mij

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:07

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 14:30

Die idd! Schijnt ook nog bij ons om de hoek te koop te zijn!
Iemand ervaring met deze en die andere, bevallen deze beter?

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:33

magic_lover schreef:
Die idd! Schijnt ook nog bij ons om de hoek te koop te zijn!
Iemand ervaring met deze en die andere, bevallen deze beter?

Ja vind ze erg fijn, echter niet te lang laten zitten anders slijt de v gleuf weg samen met je ijzers, maar verder ideaal in gebruik

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 14:39

Oké dus ze zijn niet geschikt om ze van concours tot concours te laten zitten(ong. 1x id 2 week).
Maar wel makkelijk als je ze de avond van tevoren schoonmaakt denk ik? :)

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:42

Absoluut niet doen! hooguit net voor het concours.
Ze zijn van Harry's horse overigens.

Ik zag ze liggen ik denk dat probeer ik eens, paard moest week erna toch naar smid en concours was op zand. Had er 5 dagen ofzo op gelopen, 2 waren eruit gevallen, andere zaten muurvast en de gleuf was 'versleten' dus als ik niet naar de smid moest had ik een probleem gehad ;).
Ik doe van die 'schuime' vullingkjes erin, blijven vaak goed zitten hoor. Gewoon dag/ochtend voor wedstrijd.

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:49

colette_007 schreef:
Absoluut niet doen! hooguit net voor het concours.
Ze zijn van Harry's horse overigens.

Ik zag ze liggen ik denk dat probeer ik eens, paard moest week erna toch naar smid en concours was op zand. Had er 5 dagen ofzo op gelopen, 2 waren eruit gevallen, andere zaten muurvast en de gleuf was 'versleten' dus als ik niet naar de smid moest had ik een probleem gehad ;).
Ik doe van die 'schuime' vullingkjes erin, blijven vaak goed zitten hoor. Gewoon dag/ochtend voor wedstrijd.

Gewoon elke dag of om de dag even los en vast draaien en er is niets aan de hand.. en binnen 5 dagen de gleuven versleten?? weet niet wat jij met je ijzers doet, maar dan slijten die dus ook erg hard.

Ik heb ze gewoon een week in gehad en had 2 concoursen in de 2 weekenden en heb ze gewoon om de dag even los en vast gedraaid en er was niets aan de hand. En zo kun je ook zien hoe erg ze slijten..

Ik zou ze alleen niet in laten als je niet binnen 1-2 weken weer concour hebt

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:52

Gleuven voor schroevendraaier waren bij mij vervormd/dicht gaan zitten paste iig geen schroevendraaier meer in ;).
Daarnaast vond ik het nog een heelgeklooi om ze er in te krijgen
Ik houd het mooi op de schuimpjes :D

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:55

colette_007 schreef:
Gleuven voor schroevendraaier waren bij mij vervormd/dicht gaan zitten paste iig geen schroevendraaier meer in ;).
Daarnaast vond ik het nog een heelgeklooi om ze er in te krijgen
Ik houd het mooi op de schuimpjes :D

Ik heb de ervaring dat je de schuimpjes snel kwijt raakt, helemaal in een beetje modder buiten de trailer.. en dan kun je alsnog gaan purren

en ze zullen vast niet zo slecht zijn als Erik van Vleuten er achter staat, is volgens mij promotor ofzo van de dingen... zag ik laatst ergens (of op het product)

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:59

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:54

Die met de inbus gaan inderdaad wel vol zitten met troep enzo, ik gebruikte dan mijn vlechtnaald om hem schoon te maken.
Die met schoevendraaier gingen bij mij al gauw vervoren en kreeg ze er dus helemaal niet meer uit :}
Weet niet meer welk merk het was, volgens mij had ik ze uit Duitsland gehaald niet de van HH
Daarna was ik er zo flauw van dat ik gewoon de avond van te voren schoon ging maken of ik die die er van de inbus in of gewoon watten ;)

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 16:14

Over die schroefjes hoor ik heel veel slechte ervaringen dat het slijt en je ze er niet meer uit krijgt als je ze er langer in laat zitten.

Ikzelf doe de schroefgaten avond van te voren en dan van die flexibele schuim neopreenachtige dingen erin die blijven hier goed zitten en krijg je er ook makkelijk uit!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 16:27

vriendin had ook die van HH maar tegen de tijd dat ze ze nodig had was het profiel al wat afgesleten en was de draad "vervormd" in het ijzer, dus ze hebben ze er nooit meer uit gekregen.

dus ideaal om een dag tevoren in te draaien of misschien gedurende een week en dan dagelijks een halve draai los en terug vast te zetten, maar niet geschikt om permanent te laten zitten

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 16:34

Ik vind ze ideaal voor een dag van te voren, geen week of weken in laten zitten nee, is niet echt snugger ook.
Die rubbertjes drama, watjes nat maken makkelijer en beter zitten. Die rubbertjes verdwenen steeds in de gaatjes.
Beste oplossing: tacx, zijn zelftappend dus hoef je niet helemaal schoon te maken

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:24

met tacx heb ik dan weer geen goede ervaring,
ik heb 2 eventings na elkaar gehad dat de tappen van tacx gewoon waren afgebroken!
het schroefgedeelte zat nog in het ijzer, dus dan moest de smid weer komen, ijzers afhalen, schroefgedeelte eruit prutsen, ijzers er weer op...

nee, geen tacx meer voor mij :n

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:28

Ik vind die dopjes ook waardeloos.

Ben erg blij met mn taxc proppen, nog nooit 1 gebroken en je hebt ze er zomaar in :) zonder de gaten echt schoon te maken

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 18:28

ik heb ook tacx proppen maar maak toch de gaten wel schoon van tevoren, anders gaan ze er toch minder goed in vind ik..

die van cavaletti ken ik ook, heb ze ook maar dan voor de winter als er sneeuw ligt. om ze daar continu op te laten lopen vind ik niet echt wat.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 19:19

Florence, was een tijdje foutje met de stiften, als je ze had teruggestuurd namen ze ze in en kreeg je nieuwe of geld terug. Kan helaas gebeuren, met alles.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 08:24