Hoe de steentjes uit je frontriem niet verliezen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jessicauvita

Hoe de steentjes uit je frontriem niet verliezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 09:02

Heeft iemand een tip om de steentjes uit je frontriem niet te verliezen? Ik had een tijdje terug een frontriem gekocht en binnen een maand waren er al een aantal steentjes uit. De winkel stuurt me nu een nieuwe, alleen wil het nu wel voorkomen dat het weer gebeurd.
Gewoon doorzichtige nagellak er overheen??

minouesmee

Re: Hoe de steentjes uit je frontriem niet verliezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 10:05

Doorzichtige nagellak wilt wel eens helpen ja, maar je moet met het afdoen van je hoofdstel de voorpluk even omhoog tillen. Vaak helpt dat wel. :)

mariekekroon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 18:50

doorzichtige nagellak kan al veel helpen, en voorzichtig het hoofdstel van je pony afhalen en netjes ophangen

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 21:02

Blijft lastig hoor.. Ik had ook een mooie frontriem met allemaal kleine steentjes erin.. Na een paar maanden was ik echt bijna alle steentjes kwijt.. :( Mijn merrie heeft 3 haren als voorpluk dus daar lag het ook niet aan.. :')

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 21:07

Nagellak wil wel helpen, maar je moet vooral niet met zadelzeep over die steentjes gaan want daar vallende dus van uit. Met gewoon water kun je er wel overheen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 21:10

En anders met 1 sec. lijm met een kwastje erover zodat ze nog wat beter vastzitten? Zie je niks van, is doorzichtig :j

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 21:16

1 sec lijm slaat vaak wittig uit.. Dus dan ben je de glans kwijt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 21:17

Heb je een punt... En heel dun, zou dat niet werken? OF nepnagellijm.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 21:18

Echt raar... Ik heb ook een handgemaakte bling frontriem, maar daar doe ik echt superruig mee, maar daar is nog nooit een steen vanaf gevallen?? Ok, ik smijt 'm niet in de rondte, maar ben er absoluut niet extra voorzichtig mee. Knal 'm zo in de kofferbak met mn zadel erbovenop :+

Apart dat ze bij jullie er gewoon uit lijken te vallen.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 21:22

Ik heb er verschillende bling frontriemen, maar die van mijn merrie heeft een paar rijtjes van die hele kleine steentjes erin zitten. Daar zie je geen leer maar alleen maar steentjes.. Die rollen er echt allemaal uit..
Mijn andere paarden hebben die met grotere steentjes en die blijven wel goed zitten..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 21:23

Het hangt natuurlijk ook wel erg van de kwaliteit van de frontriem af. Ik heb ook frontriemen waar steentjes van missen maar sinds anderhalf jaar heb ik een belachelijk dure van Schumacher en die blijft wel goed. :)

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 21:25

Wat ik een keer heb gedaan is direct na het kopen alle steentjes er uit prutsen en weer vast maken met sterke lijm. :=

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 21:29

KirstenVosje schreef:
Wat ik een keer heb gedaan is direct na het kopen alle steentjes er uit prutsen en weer vast maken met sterke lijm. :=

Dat is een aardige klus ... :') Maar werkte het wel?

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 21:30

KarinvdM schreef:
Het hangt natuurlijk ook wel erg van de kwaliteit van de frontriem af. Ik heb ook frontriemen waar steentjes van missen maar sinds anderhalf jaar heb ik een belachelijk dure van Schumacher en die blijft wel goed. :)

Mijn frontriempjes zijn altijd 25 eurie en houden zich top :D

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 21:31

Aukelizzy schreef:
KirstenVosje schreef:

Dat is een aardige klus ... :')

Klopt, maar dat deed ik ook omdat ik meteen al zag dat de steentjes super los zaten. Kon mijn nagel er onder zetten en ze vlogen er uit. Was maar 1 rijtje met redelijk grote stenen, dus eigenlijk was dat niet heel erg om te doen. :=

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 21:32

smeetjoew schreef:
Mijn frontriempjes zijn altijd 25 eurie en houden zich top :D

Wat doe ik fout.... Bij mij stond er nog een 1 voor...

may123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 15:58

topcoat kan je er ook overheen doen

IloveGuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 12:35

idd nagellak of lijm :j

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 12:45

Ik heb er naggelak overheen gedaan, en ze zitten nog allemaal. :) Gewoon maandelijks nagellakremover eroverheen (desnoods een beetje oppoetsen), en een nieuw laagje aanbrengen. Zo blijven ze ook nog een beetje blinken. Doe ik ook altijd en hij ziet er nog uit als nieuw! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 12:46

Ik heb er 2 jaar geleden 1 gekregen, en daar zitten alle steentjes nog steeds op! En ik doe er echt niet voorzichtig mee, en hoofdstel word 2/3 keer gebruikt per week.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 12:52

Een frontriem kopen bij C_Star of iemand anders die op die manier werkt. Dan heb je veel mooiere steentjes, en ze zijn er met geen mogelijkheid uit te krijgen! Bovendien ga je er een keer met een tandenborstel met dreft overheen en ze glimmen je weer tegemoet.

Die dingen bij de winkel zitten niet in 'gesloten' kastjes, maar liggen gewoon op een putje, is in no time kapot. Zonde van je geld. Betaalde 6 euro meer voor een frontriem bij C_Star (Boktnaam) en dat bleef tenminste goed.