speciale zadelkussens voor hoge schoft (en brede schouder)?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

speciale zadelkussens voor hoge schoft (en brede schouder)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 18:45

Hoi,

Ik vraag me af..... zijn er zadelmerken die echt speciale kussens hebben voor een zadel voor paard met hoge schoft ?
Ik weet dat er zadels zijn met teruggesneden kamer. Maar mijn paard heeft een hoge smalle schoft maar wel brede schouders. Dus het zadel moet passend zijn voor zijn brede schouders en tegelijk hoog genoeg liggen om de schoft vrij te houden.

in het verleden heb ik zadels gehad die passend werden gemaakt voor de schoft. Dus smalle boom + teruggesneden kamer. Met als gevolg dat die zadels te krap waren voor zijn schouders. Niet goed dus.

Dus wie weet of er speciale kussens zijn om dit op te vangen ?
Op engelse sites lees ik wel over dropped panels en front gussets. Dit om de voorkant van het zadel op te liften.
Maar wie kan me meer vertellen ?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 20:13

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-12 18:37

Zijn er geen mensen hier op Bokt die hier meer van weten ?

inmiddels weet ik wel wat meer. Vooral engelse zadels hebben meer aangepaste kussens voor paarden met een hoge schoft + "kuilen" ernaast. De dropped panels en ook de K panels zijn hiervoor bedoeld. Zodat het zadel meer gelift wordt van voren en de boom toch wat wijder kan zijn voor de schouders.
nederlands zadels hiermee kan ik alleen de MSFC zadels vinden. Duitse zadels al helemaal niet ?!