2 februari is mijn Wow-zadel aangepast op mijn paard, daarvoor lag het acceptabel maar het was 'perfect' afgesteld op een ander paard. Die reed ik inmiddels niet meer dus 2 februari is hij helemaal aangepast. Nu merkte ik de laatste tijd met rijden al dat ik wat achterin kwam te zitten, dus vandaag wederom laten checken en aanpassen. Paard is in 3 maanden tijd zo gegroeid dat hij een headplate groter erin heeft, lucht is weer afgesteld en we kunnen dus weer verder

Nu is hij 2-2 gemeten en 'getekend' en vandaag weer. Heb in Word even de lijntjes overgetrokken (vergeef me dus dat het geen strakke lijnen zijn

Groen is 2 februari, blauw is vandaag, 8 mei.
Bovenste lijn is over de rug gemeten thv 18e rib. Je ziet dat hij daar 'strakker' is geworden, of wat afgevallen

Lijn daaronder is over de schoft heen vlak achter schouderblad. Significant gegroeid daar! (Het lukte me helaas niet om de hoogste punten exact gelijk te laten lopen, het verschuiven van de lijntjes ging per halve cm ofzo)
Onderste lijn is over de wervelkolom heen de schoft op. Wat opvalt is dat de hoek van de schoft ook scherper is geworden,
oftewel, de schoft is er meer uit gekomen waardoor veel paarden juist eerst iets smaller worden. Maar in dit geval is ook de bespiering enorm toegenomen, waardoor hij al met al toch flink gegroeid is.

Als ik de 'schoftlijn' pak en vanuit het midden 5cm naar beneden ga en dáár de breedte opmeet, was hij 13,6 en nu 16cm.
In 3mnd tijd!! Met een wolzadel was het zeer waarschijnlijke verhaal geweest en op zoek naar een ander, omdat zulke veranderingen gewoonweg bijna niet op te vangen zijn. Ben ontzettend benieuwd hoe hij zich verder gaat ontwikkelen!